۲۷ مهر ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۶
کد خبر: ۱۱۵۱۹۴
سرپرست اوقاف خوزستان:

مبلغان با آیات قرآن به شبهات جوانان پاسخ دهند

خبرگزاری رسا ـ سرپرست اوقاف خوزستان با تأکید بر این که حوزه های علمیه باید در تبیین آیات قرآن برای جامعه همت ویژه ای داشته باشند، اظهار داشت: روحانیان باید به عنوان قشر فعال جامعه، نگاه ویژه و عمده ای نسبت به قرآن داشته باشند.
قران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام سید علی میرمحمدی، سرپرست اوقاف و امور خیریه خوزستان، 27 مهرماه در نشست هم اندیشی با اساتید، قاریان و دست اندرکاران امور قرآنی خوزستان، اظهار داشت: همه مردم جهان باید از سرچشمه حیات معنوی انسان ها، بهره کافی را برده و آن را سر منشأ همه امور زندگانی خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه قرآن سرمنشأ زندگی دوباره عالم هستی است، بیان داشت: بهترین، شیواترین و شیرین‌ترین فرهنگ الفاظ و منابع، در قرآن وجود دارد؛ از این رو بر همه مسلمانان لازم است که استفاده بهتری از این کتاب آسمانی داشته و از آن تنها در تزیین منازل و یا نگهداری آن به نیت تبرک استفاده نکنند.

سرپرست اوقاف و امور خیریه خوزستان، با بیان این حوزه های علمیه در تبیین آیات قرآن کریم برای جامعه همت ویژه ای داشته باشند، تأکید کرد: روحانیان باید به عنوان مبلغان دین در جامعه، آیات قرآن کریم را به شیوه ای نوین برای جوانان این مرز و بوم تبیین و تفسیر کرده و با توجه به سؤال ها و شبهات روز دنیا، پاسخ های منطقی را از درون این گنجینه بی انتهای معنوی استخراج کنند.

وی در ادامه سخنان خود، گفت: خداوند نیکو و زیباترین سخنان و کلام ها را به انواع مختلفی همچون اشارات و کنایات در قرآن کریم آورده؛ از این رو هیچ کس نمی تواند کلامی همچون قرآن بر زبان بیاورد.

سرپرست اوقاف و امور خیریه استان خوزستان، اذعان داشت: باید باور داشت قرآن، الگویی در تمام ابعاد زندگی است که باید آنرا در جامعه جاری کرده و فرهنگ استفاده ابزاری از آن را از جامعه بزداییم؛ چرا که تکامل حقیقی انسان به واسطه قرآن محقق می شود.

وی بر مهجوریت زدایی از کلام وحی تأکید کرد و اظهار داشت: روحانیان باید به عنوان قشر فعال جامعه، نگاه ویژه و عمده ای نسبت به قرآن داشته و از این کلام وحی، به عنوان منبعی کامل و جامع برای پاسخ دادن به سؤالات جوانان استفاده کرده و این منبع لایتناهی را در زندگانی سیاسی، اجتماعی، فرهنگی مردم وارد کنند.

حجت الاسلام میرمحمدی تأکید کرد: باید با ارایه شیوه و راهکارهای مناسب قرآن را از مهجوریت درآورده و روح جامعه را با این کلام وحی عجین کنیم؛ چرا که قرآن سرچشمه حیات انسان‌ها بوده و این در حالی است که این کلام الهی در کشور اسلامی ایران در مهجوریت قرار دارد.

همچنین در ادامه این مراسم حجت الاسلام هادی شفیع زاده، معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خوزستان، با بیان اینکه از دوران آغازین انقلاب تا کنون نظام اسلامی با سه چالش مهم روبه رو شده، اظهار داشت: جنگ تحمیلی، تحریم های اقتصادی و تهاجم و شبیخون فرهنگی از جمله این چالش ها بوده که در این میان تهاجم فرهنگی چالش مهم امروز است؛ چرا که دشمنان با این تهاجم هویت ما را به غارت می برند.

حجت الاسلام شفیع زاده، در پایان سخنان خود، اظهار داشت: یکی از بهترین سنگرهای فرهنگی مباحث قرآنی است؛ چرا که می توان به وسیله آن جوانان را در مقابل تهاجم های گسترده فرهنگی غرب بیمه کرد و با این رویکرد می توان همه رویکردهای دشمنان را از بین برد./9465/پ202/ص
ارسال نظرات