۰۳ آبان ۱۳۹۰ - ۲۳:۱۶
کد خبر: ۱۱۵۵۳۸
رییس ستاد اقامه نماز مازندران:

حوزه علمیه برای تربیت ائمه جماعت مدیر و کارآمد برنامه‌ریزی کند

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد اقامه نماز مازندران به نقش حوزه علمیه در ترویج فرهنگ نماز در جامعه اشاره کرد و گفت: حوزه‌های علمیه رویکرد تربیت امامان جماعت را نیز در برنامه درسی خود داشته باشند.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌ا‌لاسلام عباسعلی ابراهیمی، رییس ستاد اقامه نماز مازندران، روز گذشته در جلسه شورای اقامه نماز استان که در ساری برگزار شد با بیان این که ترویج فرهنگ نماز انگیزه مقدسی است که مورد توجه باری تعالی قرار می‌گیرد، گفت: برای ترویج مناسب فرهنگ نماز منویات ائمه معصومین‌(ع) را الگو خود قرار دهیم.

وی به پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به اجلاسیه سراسری نماز اشاره کرد و افزود: آحاد جامعه اسلامی به ویژه مسؤولان دینی و فرهنگی رسالت سنگینی در جهت تحقق رهنمودهای ایشان در خصوص نماز بر عهده دارند.

حجت الاسلام ابراهیمی،  اقامه نماز را مظهر ایمان و تقوای یک انسان دانست و با بیان این که برپایی اول وقت این فریضه مهم الهی نشان دهنده عمق ایمان فرد است، تصریح کرد: هیچ گاه نباید این فرمان خداوند متعال سبک شمرده شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان این که مسؤولان به عنوان خادمان ملت وظیفه سنگینی در نظام اسلامی بر عهده دارند، گفت: کارگزاران نظام اسلامی باید با خدمت به مردم که یکی از دغدغه های مهم امام راحل و مقام معظم رهبری بوده و هست کارنامه نیکی برای خود به یادگار بگذارند.

وی با بیان این که ملت ولایت مدار ایران اسلامی در سه دهه اخیر پایندی خود به اسلام، انقلاب و رهبری را به همه دنیا نشان دادند، افزود: ملت ایران پایبندی به اصل ولایت فقیه را جزء فرهنگ اصلی اسلام می دانند و به آن عمل می کنند.

حجت الاسلام ابراهیمی، تضعیف اعتقادات دینی نسل جوان به ویژه خواندن نماز را یکی از توطئه‌های دشمنان اسلام برشمرد و خاطرنشان کرد: باید فرهنگ نماز‌خوانی در جامعه به گونه ای کاربردی احیاء شود.

وی با بیان این که برای ترویج مناسب دین و احکام اسلام باید از شیوه های مناسب بهره گرفت، گفت: روش‌های تبلیغی گذشته به منظور نهادینه‌کردن فرهنگ دینی به ویژه فرهنگ نماز دیگر نمی‌تواند تأثیرگذار چندانی داشته باشد.

رییس ستاد اقامه نماز مازندران با اشاره به این که امروز شبهات گسترده ای علیه اسلام و احکام دینی از سوی دشمنان در جامعه به ویژه در میان نسل جوان مطرح شده است، خاطرنشان کرد: حضور عالمان دینی باید در مدارس به صورت جدی‌تر پیگیری شود.

حجت الاسلام ابراهیمی  با بیان این که نقش تأثیرگذار عالمان دینی در جامعه نباید نادیده گرفته شود، گفت: امروز بخش‌های مختلف جامعه نیازمند همراهی مبلغان دینی به منظور پاسخگویی به شبهات مطرح شده در خصوص اسلام هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش حوزه علمیه در ترویج فرهنگ نماز در جامعه اشاره کرد و گفت: حوزه‌های علمیه رویکرد تربیت امامان جماعت را نیز در برنامه درسی خود داشته باشند.

رییس ستاد اقامه نماز مازندران، فقدان روحانی در مساجد روستاها را یک ضعف فرهنگی بزرگ دانست و افزود: باید زمینه حضور یک روحانی در مساجد استان فراهم شود./950/پ203/س
ارسال نظرات