۰۴ آبان ۱۳۹۰ - ۲۳:۱۶
کد خبر: ۱۱۵۵۹۷
با حضور مراجع تقلید و علما؛

مراسم بزرگداشت آیت الله دشتی نجفی در قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت مرحوم آیت الله دشتی نجفی با حضور برخی از مراجع تقلید، علما، شخصیت های حوزوی ودیگر اقشار مردمی در شهر مقدس قم برگزار شد.
آيت الله دشتي نجفي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت چهلمین روز درگذشت آیت الله دشتی نجفی از اساتید حوزه علمیه قم، چهارشنبه شب با حضور برخی از مراجع تقلید، علما، شخصیت های حوزوی و دیگر اقشار مردمی در قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش در این مراسم که بعد از نماز مغرب و عشاء در حسینیه شهدا واقع در خیابان صفائیه قم برگزار شد، حضرات آیات مکارم شیرازی و جعفر سبحانی از مراجع تقلید، آیت الله علوی گرگانی و شمار دیگری از شخصیت های حوزوی حضور داشتند.

در این مراسم همچنین شماری از اعضای جامعه مدرسین، اعضای مجلس خبرگان رهبری، اعضای شورای عالی حوزه، شخصیت های حوزوی، طلاب و روحانیان و دیگر اقشار مردمی حضور داشتند و حاضران با قرائت قرآن و ذکر فاتحه یاد و خاطره مرحوم آیت الله دشتی نجفی را گرامی داشتند.

در این مراسم آیت الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان به ایراد سخن پرداخت و از خدمات و تلاش های مرحوم آیت الله دشتی نجفی تجلیل و از این عال ربانی به عنوان عالمی عامل و فردی زاهد و وارسته یاد کرد.

وی بیان کرد: مرحوم آیت الله نجفی دشتی شخصیتی زاهد و با تقوا و پرهیزکار بود و در طول حیات خود خدمات بسیاری را به جامعه و حوزه های علمیه ارائه و شاگردان بسیاری را تربیت کرد و همواره مورد تکریم بزرگان بود.

گفتنی است، آیت‌الله حاج میرزا احمد دشتی‌ نجفی متولد سال 1287 شمسی در بخش کاکی شهرستان دشتی از شاگردان آقا سید ابوالحسن اصفهانی، میرزا آقای اصطهباناتی، شیخ ابوالحسن مشکینی، شیخ موسی نجفی‌خوانساری، شیخ کاظم شیرازی، حاج آقا ضیاء‌الدین اراکی بالاخص آقا سید عبدالهادی شیرازی و آیت‌الله خویی بود.

این عالم ربانی سرانجام 25 شهریورماه سال جاری بر اثر کهولت سن دار فانی را وداع گفت و پیکر وی پس از تشییع در بوشهر و شهر مقدس قم در حرم کریمه اهل بیت(ع)، حضرت فاطمه معصومه(س) به خاک سپرده شد. /924/پ202/ص
ارسال نظرات