۱۲ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۴
کد خبر: ۱۱۶۰۸۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل:

هویت و اصالت عزاداری‌های از سوی مداحان حفظ شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: محوریت عزاداری در ماه محرم و صفر امسال باید بصیرت‌افزایی عموم مردم نسبت به حقایق و واقعیت‌ها باشد.
حجت الاسلام مهدي ستوده مدير كل تبليغات اسلامي استان اردبيل
به گزارش خبرگزاری رسا از اردبیل به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده در گردهمایی رؤسای کانون‌های مداحان و شعرای شهرستان‌ها و هیئت‌های مذهبی اردبیل اظهار داشت: ما امسال باید در ایام سوگواری امام حسین (ع) تدبیری را به کار ببریم که در تمام مساجد، حسینیه‌ها و تکایا بخشی از وقت حضور مردم در مساجد به روشنگری تهدیدها و ترفندهای دشمنان در حوزه دین و معنویت اختصاص پیدا کند تا مبادا سلوک و آیین و رسم غلط و نابهنجار استکبار در مساجد و مکان‌های مذهبی ما رسوخ پیدا کند.

وی با بیان این‌که هیئت‌های مذهبی، شعرا و مداحان باید از هم‌اکنون برنامه‌ریزی‌های خود را برای برگزاری با شکوه آیین عزاداری ماه محرم و صفر انجام دهند، تصریح کرد: در گام اول نباید اجازه دهیم برخی مسایل شبهه‌آلود، شبهه‌انگیز و ناسالم وارد عزاداری‌ها شده و هویت و اصالت واقعی عزاداری‌های ما را دچار خدشه کند بلکه ما در حوزه ارادت به خاندان اهل بیت عصمت و طهارت نیازمند معرفت، شناخت و بصیرت روزافزون هستیم تا با تبعیت از سیره و سلوک زندگی آنها آداب و رسوم، روابط و رفتار خود را اصلاح کنیم.

حجت الاسلام ستوده خاطر نشان کرد: خداوند متعال ماه ذی‌حجه را برای خودسازی و آماده‌سازی ماه شریف و عبرت‌آموز محرم و صفر قرار داده است چرا که انسان در ماه ذی‌حجه با خودسازی فردی و روحی و اعتقادی خود می‌تواند با یک آمادگی بهتر و اطمینان قلب در مراسم و برنامه‌های سوگواری حضور یافته و عرض ارادت به خاندان عصمت و طهارت داشته باشد.

وی همچنین به نزدیکی دهه ولایت و امامت اشاره کرد و ادامه داد: ما نباید آیین‌ها و روزهای پیش رو از جمله عید سعید قربان و عید غدیر خم را با اهمیت و با شکوه خطاب نکنیم چرا که عید سعید غدیر یکی از با عظمت‌ترین اعیاد مسلمانان در تولی به اصل امامت تبری جستن از شیاطین و طاغوت است که در این عید بزرگ تبلور آن را می‌توان به خوبی مشاهده کرد.

وی به فراگیر شدن برنامه‌های جشن و سرور در دهه ولایت و عید غدیر گفت: امسال با توجه مسئولان استان برنامه‌های پرباری در این ایام با محتوای معرفتی و پاسخگویی به شبهات گروه‌های فتنه و فرصت‌طلبی چون وهابیت در باب امامت و ولایت تدارک دیده شده است که امیدواریم نتایج آن همراه با شایستگی نظام اسلامی، اندیشه‌های بارور انقلاب و اسلام امام محور باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل همچنین به تدارک برنامه‌ مناسب برای برگزاری با شکوه از دعای عرفه در تمام شهرستان‌ها و بخش‌ها اشاره کرد و افزود: تشکیل به موقع ستاد غدیریه با همت کانون مداحان و شعرا و اجرای برنامه‌های متنوع با محوریت مساجد با رعایت حدود و احکام اسلامی و حفظ فرهنگ بومی مورد تاکید ما است که امیدواریم همگان در این مسیر به رسالت و وظیفه خطیر خود عمل کنیم.

وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: غدیر را باید نقطه اوج وفاداری مسلمانان و امت اسلامی به اصل ولایت فقیه بدانیم چرا که ولایت سرمایه تمام نشدنی است که می‌تواند انقلاب اسلامی ما را با عظمت‌تر از هر مقطع دیگر متبلور کند.‌/935/د102/س
ارسال نظرات