۱۲ آبان ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۱۱۶۱۱۷
رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی خبر داد؛

اعزام بیش از سه هزار مبلغ دینی به کشورهای مختلف جهان

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی از اعزام بیش از سه هزار مبلغ دینی به کشورهای مختلف جهان به منظور نشر و ترویج آموزه‌های اسلام و اهل بیت(ع) خبر داد.
دكتر محمد باقر خرمشاد، دكتر محمد باقر خرمشاد


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدباقر خرمشاد، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به همراه شماری از معاونان و مدیران این سازمان ظهر پنج‌شنبه با حضور در دفتر حضرت آیت الله نوری همدانی با این مرجع تقلید دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

وی با ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دیدار با مراجع تقلید و علما را یکی از برنامه های اصلی این سازمان دانست و تاکید کرد: مراجع تقلید پیشگامان حراست از دین هستند و رهنمودهای آنان برای ما بسیار حایز اهمیت است.

خرمشاد با اشاره به موج بیداری اسلامی تاکید کرد: این موج به نحو بسیار شایسته در حال شکل‌گیری است و یکی از دلایل عصبانیت استکبار و دشمنان نیز این است که بر خلاف تصورشان این تحولات شکل می گیرد.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات با بیان اینکه استکبار امروز در حال دست و پا زدن است، تاکید کرد: مردم دنیا به دنبال راه چاره هستند و می‌خواهند بدانند که دین مبین اسلام چه نظر و ایده ای برای اداره امور زندگی دارد از این رو ما باید از این فرصت نهایت استفاده را ببریم.

خرمشاد تاکید کرد: هیات‌های مختلفی از کشورهای اسلامی بپا خاسته به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده‌اند و هیات‌هایی نیز از ایران به این کشورها اعزام شده‌اند و سازمان فرهنگ و ارتباط نیز در فضاسازی داخلی و خارجی در حد توان نقش خود را ایفا کرده و توفیقات خوبی را کسب کرده ست.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به برگزاری مراسم عزای امام حسین(ع) در عاشورای سال گذشته در کشورهای مختلف دنیا اشاره و با بیان اینکه امروز عاشورا از حالت غربت خارج شده است، تاکید کرد: در حال حاضر در کشورهای مختلف دنیا نسبت به بزرگداشت این روز و برگزاری مراسم عزای امام حسین(ع) اقدام می کنند.

وی با بیان اینکه دنیا ادبیات انقلاب اسلامی را می پذیرد، تصریح کرد: البته رسانه های معاند تلاش می کنند که برخی از کارهای خلاف همچون قمه زنی را ترویج کنند. اخیرا فیلمی علیه امام حسن و امام حسین(ع) پخش کردند و می‌خواستند با این کار از سویی ائمه اطهار(ع) را افرادی عادی جلوه دهند و از سوی دیگر شورش علیه حکام را محکوم کنند، اما خوشبختانه نه تنها این موضوع جا نیفتاد بلکه مقالاتی نوشته شده است که می گویند راه درست همان است که ائمه(ع) رفته‌اند.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اشاره به برنامه های این سازمان برای اعزام مبلغ به مناطق مختلف جهان گفت: بیش از سه هزار مبلغ از قم که به زبان های مختلف مسلط هستند و همچنین طلاب غیر ایرانی برای تبلیغ به کشورهای مختلف خود اعزام می شوند، در ایام محرم نیز این تدبیر اندیشیده شده است تا طلاب به کشورهای مختلف جهان اعزام شوند و نسبت به نشر معارف اهل بیت(ع) اقدام کنند.

خرمشاد از آمادگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای اعزام طلاب به نقاط مختلف دنیا خبر داد و خاطرنشان کرد:‌ امروز جهان از ما مطالبات بسیاری دارد و ما برای پاسخگویی به این انتظارات کم کاری کرده ایم و باید با برنامه ریزی مناسب آموزه های اهل بیت(ع) را به زبان های مختلف عرضه کنیم.

وی دیپلماسی هیات علمی متشکل از فضلای حوزه و دانشگاه جهت تبیین ابعاد مختلف انقلاب اسلامی و‌ برگزاری گفتمان های دینی را از دیگر فعالیت های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر هفتاد نمایندگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در کشورهای مختلف فعال است که بنا داریم این میزان را به صد مرکز برسانیم.

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تاکید کرد: تلاش ما در این سازمان این است که از ظرفیت و توانمندی علما و حوزویان به ویژه حوزه علمیه قم در فعالیت های خودمان بیشتر استفاده کنیم./924/پ202/ع

ارسال نظرات