۱۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۹
کد خبر: ۱۱۶۲۵۱

انتقاد امام جمعه اهواز از اجرایی نشدن طرح کرسی‌های آزاد اندیشی

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله موسوی جزایری با بیان این که برخی از تبدیل شدن کرسی‌های آزاد اندیشی به دگر اندیشی می‌ترسند، اظهار داشت: تا به حال کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه اجرا شده؛ اما آن طوری که انتظار می رفت نیست.
 آيت الله موسوي جزايري آيت الله موسوي جزايري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، 14 آبان ماه در دیدار با دانشجویان بسیجی اهواز، با بیان این که بسیجیان بازوهای ولی فقیه هستند، ابراز داشت: دانشجویان بسیجی باید همان طور که رهبری انتظار دارد، خود را در پیشتازی علم بیش از پیش نشان دهند.

وی خاطرنشان کرد: دانشجویان بسیجی باید موج های خاص و شبهات موجود در دانشگاه ها را شناسایی کنند تا شخصیت های حوزوی که برای سخنرانی می آیند، شناخت خوبی از این شبهات داشته باشد.

رییس شورای عالی حوزه علمیه خوزستان، به برپایی کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه ها اشاره کرد و افزود: تا به حال کرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه اجرا شده اما آن طوری که انتظار می رفت نیست.

آیت الله موسوی جزایری با بیان این که برخی ها در هراسند که مبادا کرسی های آزاد اندیشی تبدیل به دگر اندیشی شود، عنوان کرد: این امر یک واقعیتی است که مستلزم هدایت و اجرای مناسب و صحیح می باشد.

وی با تأکید بر این که نباید در برگزاری کرسی های آزاد اندیشی عجولانه و بدون حساب و کتاب پیش برویم، گفت: امیدواریم اجرای این بحث ها در دانشگاه ها به صورت آزمایشی افزون بر حضور دانشجویان و اظهارات آنان با حضور متخصصان مبحث مورد نظر، این مقوله بررسی و تبیین شود که بی تردید کاری بسیار ارزنده خواهد شد.

امام جمعه اهواز به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص برگزاری کرسی های آزاد اندیشی اشاره کرد و افزود: نیاز امروزه دانشگاه های کشور عملی شدن کرسی های آزاد اندیشی و اکتفا نداشتن به حد مصوبات است.

در بخش نخست این دیدار، فرمانده بسیج دانشجوی دانشگاه های خوزستان به بیان گزارشی از فعالیت های این نهاد در سراسر دانشگاه های استان پرداخت و گفت: 20 درصد از دانشجویان خوزستان عضو رسمی پایگاه های بسیج است./9463/پ202/ص
ارسال نظرات