۲۶ آبان ۱۳۹۰ - ۲۳:۰۷
کد خبر: ۱۱۷۰۴۰
رییس مجلس شورای اسلامی :

دیکتاتوری امریکا با تدابیر حکیمانه رهبری شکسته شد

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس شورای اسلامی در دیدار با روحانیان و فرهیختگان خوزستان، وحدت حول محور رهبری ولی فقیه را در شرایط کنونی جهان، خدمت به بشریت دانست.
دکتر لاريجاني در ديدار با روحانيان و فرهيختگان خوزستان دکتر لاريجاني در ديدار با روحانيان و فرهيختگان خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی شامگاه پنجشنبه در دیدار روحانیان و فرهیختگان خوزستان که در مسجداعظم اهواز برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی از تلاش ها و خدمات صورت گرفته در استان اظهار داشت: به پاس پایداری ها و مقاومت های خوزستان باید به نحو ویژه ای به مسائل این خطه رسیدگی شود و خوشبختانه بستر و آمادگی این کار از سوی مجلس فراهم است.

وی ادامه داد: در آبادانی کشور باید بدانیم که کار دولتی کردن پاسخگو نیست بلکه باید استراتژی ما در این موضوع خصوصی سازی یعنی رونق بخشی به کسب و کار به وسیله خود مردم باشد و تا وقتی خود مردم وارد این عرصه نشوند مشکلات از جمله بیکاری مرتفع نخواهد شد، این استراتژی به این معنا است که باید مدل اداره امور در کشور در بخش اقتصاد تغییری اساسی کند.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود به امور بین المللی و منطقه ای اشاره کرد و ابراز داشت: باید موقعیت خود را در شرایط مختلف بدانیم تا بتوانیم بر اساس آن بهترین تصمیم را بگیریم.

می خواستند مدیریت واحد جهانی را در دنیا حاکم کنند

وی افزود: پس از فروپاشی شوروی، می خواستند شرایطی به وجود آورند که مدیریت واحد جهانی را در دنیا حاکم کنند، امریکا در دوران بوش با تهدید و لشکر کشی این هدف را دنبال کرد و می توان گفت در این برهه همه حتی کشورهایی مانند روسیه نیز که در ابتدا مخالف بودند به این باور رسیدند که دوران سلطه امریکا رسیده است و مدیریت جهان به دست اوست.

رییس مجلس تاکید کرد: در این زمان ایران تنها کشوری بود که در برابر این جریان که همه در مقابل آن تسلیم شده بودند ایستاد، یعنی در مقابل دیکتاتوری بین المللی به روش فاشیستی مقاومت کرد، این موضع مقتدر ایران بسیار پر زحمت و پر هزینه اما موثر بود.

وی ادامه داد: ایران در مقابل اشغالگری عراق و افغانستان تا آخر ایستاد، در جریان جنگ 33 روزه و 22 روزه همچنان در مواضع خود پابرجا ماند، آنها هم شرایط سختی را برای ایران ایجاد کردند، شرایطی که برخی سست دلان در داخل هم زمزمه تعامل با امریکا را داشتند، اما رهبر معظم انقلاب با تدابیر حکیمانه خود و با نگاه جامع بر اساس منابع دینی و با روشی دقیق موضوع را پیش بردند و دستاوردهای بسیاری در این پرتو نصیب ملت ایران شد.

با مقاومت ایران دیکتاتوری امریکا شکسته شد

لاریجانی تاکید کرد: از این شرایط عبور کردیم، دیگر کسی از مدیریت واحد امریکایی سخن نمی گوید، این به واسطه خدمتی بود که ایران به بشریت کرد خدمتی که موجب شد تا دیکتاتوری امریکا بر جهان منتفی شود و شرایط امروزی که فضای خاصی است را به وجود آورد.

وی گفت: در جهان امروز، نه در اروپا، نه امریکا و نه در منطقه شرایط پایدار و مستقری را مشاهده نمی کنیم، البته آنها برای سرپوش گذاشتن به این مساله هیاهو و سر و صدا راه می اندازند اما دیگر نمی شود آنرا را کتمان کرد زیرا بحران اروپا و امریکا دیگر از حالت سکوت خارج شده و به صورت علنی مطرح شده اند، این تزلزل ها انکار نشدنی است و ما مفتخریم که این بیداری ها را ایران بوجود آورده است.

در جهان یک وضعیت ژله ای سیاسی حاکم است

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی به رشد آگاهی های سیاسی در جهان اشاره کرد و گفت: این حجم آگاهی ها در گذشته نبوده است، سرعت تحولات و حجم گسترده آن ممکن ما را از این رشد غافل کند، اما چنین چیزی واقع شده و حادثه بزرگی رخ داده است، اکنون در جهان یک وضعیت ژله ای سیاسی حاکم است، و همه ی سر و صدای دشمن از این است که می هراسند این نهضت ها به یک قطب مهم و تاثیر گذار جهانی تبدیل شوند.

وی افزود: برجسته کردن موضوع حقوق بشر، راه اندازی شانتاژ هسته ای همه و همه به خاطر این است که ابهت و جایگاه ایران را در این تحولات خدشه دار کنند، نمی خواهند در این فضای ژله ای، شکل دهنده معادلات ایران باشد، از این رو جنجال به پا می کنند، فشار می آورند، الان وقت تصمیم گیری برای جهان است و ایران سهم عمده ای در این روند رو به رشد دارد اما آنان نمی خواهند این جریان اتفاق بیافتد.

لاریجانی با تاکید بر استفاده از همه ظرفیت های دیپلماسی و فکری در این زمینه اظهار داشت: این زمان برای سرنوشت جهان بسیار مهم است، نباید بگذاریم حالت ارتجاعی در دنیا حاکم شود و آنان اهداف شوم خود را عملی سازند.

وی فشار بر منطقه و اتحادیه عرب را یکی از ترفندهای استکبار برای نقش آفرینی در این دوران عنوان کرد و گفت: چرا به سوریه فشار می آورند، آیا دنبال حقوق بشرند، اگر دنبال حقوق بشرند چرا مسائل بحرین و یمن و سایر کشورهای پادشاهی و دیکتاتور را دنبال نمی کنند، مشخص است همه این فشارهای هدف دارد، آنها می خواهند این خط مقاومت را بشکنند.

نقش آفرینی در خط امریکا سرنوشت خوبی ندارد

وی گفت: کشورهای نقش آفرین در خط امریکا بدانند که خوش سرنوشت نخواهند بود، این حرکت آنها نقطه سیاهی در کارنامه آنان محسوب می شود.

رییس قوه مقننه به آمادگی همه جانبه برای ورود به نقش آفرینی در این برهه از زمان تاکید کرد و یادآورشد: آنان برای از بین بردن روحیه مقاومت و اراده ملت ایران، موضوع حمله به ایران را مطرح می کنند نه می توانند و نه جرات آنرا دارند، زیرا این جنگ ابعاد منطقه ای و بین المللی پیدا خواهد کرد.

لاریجانی ابراز داشت: با توجه اهمیت شرایط کنونی در منطقه و جهان، ساده اندیشی است که مسائل داخلی و احیانا اختلاف سلایق را عمده جلوه دهیم، این غفلت از امر مهمی است که گفتم، باید همه بر محور ولایت فقیه وحدت داشته باشیم، جایگاه ولی فقیه همواره حساس بوده و در این برهه از زمان حساس تر، به خاطر همین است که تلاشهای مکشوفی را برای تخریب این جایگاه می کنند.

حرکت بر خلاف ولی فقیه حرکت در خط دشمن است

وی تاکید کرد: ولی فقیه و رهبری نظام ستون فقرات جمهوری اسلامی است، اگر حول این محور باشیم می توانیم تاثیر گذار در تصمیمات جهانی شویم، اگر این گونه شد دشمن مایوس می شود، و اگر گروهی و یا اشخاصی خلاف این راه را بروند، در خط دشمن حرکت کرده اند.

لاریجانی در ادامه ابراز داشت: همه دستاوردهای استراتژی ایران با راهوری جدی رهبری معظم انقلاب بوده است، این نشان داده است که شاخص اصلی در نظام ما برای رسیدن به پیشرفت رهبری است، وحدت صفوف بر این محور آن هم برای منفعت بزرگ برای بشریت، یک نگاه معقولانه است.

وی گفت: نوع نگاه رهبر معظم انقلاب سنجیده شدن مشکلات در کانال عقل است، نباید اختلاف سلیقه موجب سایش شده و فرصت ها را از میان بردارد، تمام شرایط کنونی جهان مهیای این است که ایران با ظرفیتی که دارد وارد عرصه شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی به تمرکز دشمن بر روی امور اقتصادی ایران اشاره کرد و گفت: متفکران آنان به این نتیجه رسیده اند که سخن گفتن از براندازی نظام ایران بیهوده است، از این رو باید به دنبال تغییر در این نظام باشیم و فشار در امور اقتصادی از این مقوله ها است.

وی به موضوع انتخابات آینده مجلس نیز اشاره کرد و بیان داشت: همواره انتخابات در ایران اسلامی مهم بوده و نشان از مردم سالاری دینی نظام و به عنوان پشتوانه قوی برای جمهوری اسلامی محسوب می شود، این برهه اهمیت انتخابات را از این نظر بیشتر کرده است، لذا این حضور می تواند بازدارنده بسیاری از هزینه های بعدی برای نظام باشد.

وی ادامه داد: بر اساس گفتار رهبر معظم انقلاب کار مجلس ریل گذاری برای سایر قوا است، کسانی می توانند این کار را انجام دهند که علاوه بر تعهد و التزام و داشتن گذشته ای روشن، افرادی صاحب نظر و تحصیل کرده باشند تا بتوانند این رکن مهم کشور را پیش برند./945/پ202/ج
ارسال نظرات