۲۷ آبان ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۱۱۷۰۵۳
آیت الله زنجانی:

زمان‌شناسی در ابلاغ پیام دینی ضروری است

خبرگزاری رسا ـ سومین سوگواره فیلم و عکس لحظه‌های عاشورایی با پیام آیت الله زنجانی به کار خود پایان داد.
   آيت الله سيد عزالدين زنجاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیین پایانی سومین فراخوان سراسری فیلم و عکس «لحظه های عاشورایی» شب گذشته با حضور شخصیت ها و هنرمندان برجسته کشوری در تالار نور مشهد برگزار شد.

آیت الله سیدعزالدین زنجانی از علمای مشهد، در پیامی به این مراسم اظهار داشت: حرکت فرهنگی ـ مذهبی سوگواره «لحظه های عاشورایی»، فرصتی است برای نشان دادن جلوه های این نهضت الهی علیه ظلم و بی عدالتی به ویژه در شرایط فعلی که راه تبادل افکار و اندیشه ها از سخن، قلم و تصویر فراتررفته و با زبان هنر آمیخته شده است.

در ادامه این پیام آمده است: هنر می تواند مفاهیم عالی را به مخاطبان انتقال دهد و شاید در بسیاری موارد گویاتر عمل کند؛ قرآن کریم صرفا بر ابلاغ پیام دین تأکید کرده اما کیفیت و طرق آن را به شیوه خاصی محدود نکرده است و این نشان می دهد ابلاغ پیام دین بسته به شرایط هر عصر تعیین شده است که هنر در این خصوص رسالت سنگینی بر عهده دارد به ویژه اگر با تکیه بر اصول وموازین شرعی باشد که مورد توجه خداوند متعال قرار خواهد گرفت چرا که ان الله جمیل ویحب الجمال.

گفتنی است، سومین سوگواره سراسری فیلم و عکس لحظه های عاشورایی از بهمن ماه سال گذشته با محوریت ثبت لحظات ماندگار عاشورایی و ترویج فرهنگ صحیح عزاداری و آیین های بومی در این خصوص به همت گروه مبلغان هنرمند دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی آغاز به کار کرد./930/د101/س


ارسال نظرات