۲۷ آبان ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۱۱۷۰۷۳

انتقاد امام جمعه اردبیل از تصویب طرح حقوق مادام العمر مدیران سیاسی

خبرگزاری رسا ـ عضو خبرگان رهبری با انتقاد از تصویب طرح حقوق مادام‌العمر برای مدیران سیاسی گفت: تصویب این طرح با آرمان های اصیل انقلاب اسلامی منافات دارد.
حجت ‌الاسلام و المسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل،
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل امروز در خطبه های نماز جمعه اردبیل با ابراز تاسف از مصوبه هفته گذشته در مجلس شورای اسلامی مبنی از حقوق مادامالعمر مدیران سیاسی اظهار داشت: نمایندگان مجلس با این مصوبه عدم صلاحیت خود را امضا کردند، تصویب این طرح سبب شد تا به شأن مجلس که در رأس امور و به عنوان عصاره فضایل ملت است، لطمه وارد شود.

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر اینه ضرورتی برای تصویب این طرح نبود، تصریح کرد: امیدواریم شورای نگهبان به چنین طرحی که هیچ خاصیتی ندارد، رای ندهد، مگر مدیران سیاسی چه کار شاقی انجام دادند که حقوق مفت مادامالعمر دریافت کنند.

وی با بیان این‌که تصویب این طرح با آرمان های اصیل انقلاب اسلامی منافات دارد، افزود: تصویب این طرح از سوی نمایندگان مجلس در حقیقت ذبح کردن شایستگی‌ ها است، در حقیقت اگر در اسامی نام برده شده در طرح، نامی از نمایندگان نبود، هرگز مجلس آن را تصویب نمی ‌کرد.

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن هفته خانواده اظهار داشت: ازدواج ضامن سلامت روانی آحاد جامعه است، کمک به ازدواج و تشکیل خانواده برای جوانان ضرورتی انکار ناپذیر در شرایط کنونی جامعه است.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی کمک به استحکام خانواده و جلوگیری از وقوع پدیده طلاق را جزو آموزه های دینی دانست و گفت: رشد پدیده شوم طلاق در جامعه نگران کننده است، باید تمام تلاشمان را برای پایداری ازدواج و خانواده در جامعه به کار بگیریم و جامعه در این ارتباط وظیفه سنگینی بر عهده دارد.

وی رواج بعضی آداب و رسوم غلط و ناپسند را از عوامل گرایش کمتر جونانان به ازدواج و نیز تزلزل بنیان خانواده ها دانست و یادآور شد: تربیت صحیح فرزندان و آشنا کردن آنان با احکام الهی، مساجد و نماز توسط والدین به استحکام خانواده و تحویل نسل سالم به جامعه کمک زیادی می کند.

امام جمعه اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گسترش بیماری ام اس در ایران اظهار داشت: نرخ گسترش این بیماری استان اردبیل نیز نگران کننده است، به گونه ای که تعداد مبتلایان به آن در سال 1385، 75 نفر بود ولی اکنون به 350 نفر رسیده است.

وی در ادامه فرا با تاکید بر گرامیداشت روز مباهله گفت: در این روز باعظمت حقانیت اسلام روشن شد و همه به عظمت اصحاب کسا پی برده و با شایستگی به شأن و شخصیت امام حسن و امام حسین(علیهم السلام) به عنوان فرزندان پیامبر پی بردند./935/پ201/س
ارسال نظرات