۲۸ آبان ۱۳۹۰ - ۰۱:۱۳
کد خبر: ۱۱۷۰۹۲
معاون دبیرکل حزب الله لبنان:

آمریکا سرچشمه همه مشکلات منطقه است

خبرگزاری رسا ـ شیخ نعیم قاسم تهدیدهای نظامی اخیر آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران را محکوم کرد و آمریکا را سرچشمه همه مشکلات منطقه دانست.
شيخ نعيم قاسم
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب الله لبنان، روز گذشته در مراسمی از سوی حزب الله لبنان در بیروت با اشاره به تهدیدهای نظامی اخیر آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت: دشمنان، فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران را فعالیت هایی نظامی می انگارند و با بهانه جویی می خواهند مانع از دستیابی ایران به فناوری صلح آمیز هسته ای شوند، در حالی که رژیم صهیونیستی 400 کلاهک هسته ای نظامی دارد و کسی دم بر نمی آورد.

معاون دبیرکل حزب الله لبنان در همین راستا افزود: اگر یکی از کشورهایی که زیر چتر آمریکا قرار ندارد و غلام حلقه به گوش این کشور نیستند، کوچکترین تهدیدی علیه رژیم صهیونیستی می کرد، دنیا به هم می ریخت، اما تهدید رژیم صهیونیستی به حمله نظامی علیه ایران، لبنان، سوریه و منطقه مورد تایید جامعه بین الملل است.

وی آمریکا را از سه جنبه سرچشمه مشکلات منطقه دانست و افزود: آمریکا بود که بذر نامبارک رژیم صهیونیستی را در منطقه کاشت و این دولت است که از حکومت های استبداری در منطقه حمایت و پشتیبانی می کند و از سوی دیگر، تحت عناوین مختلف سیاسی، اقتصادی و یا به بهانه انقلاب های مردمی به دخالت جویی در امور ما می پردازد تا سلطه خود را گسترش دهد در حالی که اعراب در خواب غفلت به سر می برند.

شیخ نعیم قاسم با ابراز اینکه امیدوار بودیم که دست کم بشنویم اتحادیه عرب، تصمیمی در برابر رژیم صهیونیستی گرفته است، هرچند که از حد سخن فراتر نمی رفت، افزود: امید داشتیم که اتحادیه عرب، اعراب را به سازش نکردن با دشمن صهیونیستی و طرد این رژیم اشغالگر و همراهی با قضیه فلسطین فراخواند، اما می بینیم که این اتحادیه در وادی دیگری به سر می برد و مراقب است که موجب رنجش خاطر رژیم صهیونیستی نشود.

وی با اشاره به وجود سفارت اسراییل در برخی از کشورهای عربی، خطاب به اعراب گفت: چگونه با این قساوت با یکدیگر رفتار می کنید و اینگونه نقشه های آمریکا را پیش می برید و متوجه نیستید که تمام مشکلات برآمده از آمریکا و وجود رژیم صهیونیستی است. همه باید بدانید که سوریه کشوری قدرتمند است و استقرارش به سود همه اعراب و منطقه، بنابراین از فکر ضربه زدن به این کشور بیرون بیایید.

گفتنی است که اتحادیه عرب در همسویی با اعمال فشارهای آمریکا علیه سوریه در نشست روز شنبه خود در قاهره، پایتخت مصر، تصمیم گرفت که مشارکت سوریه در نشست های این اتحادیه را از تاریخ شانزدهم نوامبر به حال تعلیق درآورد و کشورهای عربی را به فراخواندن سفیرهای خود از این کشور و بیرون کردن سفیران سوریه از کشورهای خود فراخواند./981/ب902/گ
ارسال نظرات