۰۱ آذر ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۱۱۷۳۴۸
مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین:

روحانیان، بسیجیان عرصه سازندگی فکر و اندیشه هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین با اشاره به اهمیت نقش روحانیت در نظام اسلامی گفت: روحانیان بسیجیان عرصه سازندگی فکر و اندیشه هستند و این پیوند باید مستحکم باشد تا شاهد فتح قلل بالاتر باشیم.
روحانيت


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی نعمت‌اللهی، مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین، امروز در جمع ائمه جماعات استان، تبلیغ ارزش های اسلامی را یکی از مهم‌ترین وظایف روحانیت دانست و گفت: با توجه به این که امروز همجمه های فراوانی از سوی این گروه های انحرافی علیه ارزش های اسلامی در جامعه وارد می شود، روحانیت از رسالت سنگینی در این خصوص برخوردار است.

وی با بیان این‌که فرقه های انحرافی امروز تلاش می کنند با ایجاد شبهه و خرافه در سطح جامعه به اهداف شوم خود دست یابند، گفت: حضور در صحنه روحانیت می تواند سد محکمی در برابر توطئه افکنی های این گروه های منحرف باشد.

حجت الاسلام نعمت الهی با تأکید براین‌که حضور روحانیت آگاه و مطلع می تواند همه شبهات را خنثی کند، ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی در نظر دارد با تربیت مبلغان مجرب به منظور تبلیغ ارزش‌های اسلامی و همچنین پاسخگویی به شبهات به دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی و فرهنگی اعزام کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین با اشاره به این که امروز مهم‌ترین رسالت روحانیت تبلیغ دین است، ادامه داد: این قشر تأثیرگذار جامعه اسلامی  باید احکام خدا و معارف دینی را به مردم بازگو کنند و موجب هدایت آنها شوند و تحقق این مهم به شکل مطلوب نیازمند مطالعه، آموزش و به روز کردن اطلاعات است.

وی با بیان این‌که امروزه در زمان حساسی قرار داریم و باید برای تبلیغ از نیروهای متخصص و کارآمدی استفاده کنیم تا بتوانیم معارف الهی را به جهانیان برسانیم، گفت: با توجه به تبلیغات گسترده دشمنان اسلام در جهت ترویج نحله‌های نوظهور باید همه شبهات در مسائل مختلف که از سوی بهایی‌ها،‌ مسیحی‌ها و وهابی‌ها مطرح می‌شود، شناسایی و به خوبی پاسخ داده شود.

حجت الاسلام نعمت الهی با اشاره به این‌که شریعت محمدی دین عقل، منطق و استدلال است، ادامه داد: بنابراین مبلغان باید با عقلانیت کامل در مقابل فرقه‌های ضاله و نحله‌های انحرافی ایستادگی کرده تا اسلام ناب محمدی را به مردم و جهانیان عرضه کنند و تحقق این مهم نیازمند بصیرت، افزایش بینش سیاسی و دینی، به روز کردن اطلاعات و اشراف داشتن به احادیث، روایات و آیات قرآن کریم  است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین با بیان این که روحانیت در طول تاریخ همواره امین و پناهگاهی امن برای مردم بوده و هستند، ادامه داد:
 مبلغان دینی باید با حضور در بخش‌های مختلف جامعه پیام واقعی اسلام ناب را برای مردم به خوبی تبیین کنند.

حجت الاسلام نعمت‌الهی با اشاره به اهمیت نقش روحانیت در نظام اسلامی افزود: روحانیان، بسیجیان عرصه سازندگی فکر و اندیشه هستند و این پیوند باید مستحکم باشد تا شاهد فتح قلل بالاتر باشیم.
 
وی با اشاره به این که خوشبختانه در نظام مقدس جمهوری اسلامی زمینه برای ترویج مبانی دینی در سطح جامعه به خوبی فراهم است، خاطرنشان کرد: باید از فرصت به وجود آمده در جهت نهادینه‌کردن فرهنگ ناب اسلامی استفاده کنیم.

حجت الاسلام نعمت الهی در ادامه سخنان خود با بیان این که تبلیغ دینی نیازمند ابزار و شرایط خاصی است، ادامه داد: در یک تبلیغ درست و صحیح باید به چهار رکن پیام دهنده، پیام گیرنده، محتوای پیام و ابزار پیام توجه ویژه ای داشت تا بتوانیم بر روی مخاطب تأثیر مثبتی بگذاریم.

وی با اشاره به این که روحانیان به عنوان انتقال دهنده پیام دینی وظیفه سنگینی بر عهده دارند، گفت: رفتار و کردار یک مبلغ باید به گونه‌ای باشد که سخنان او تأثیر‌گذاری مناسبی داشته باشد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین افزود: اگر موفق به جذب افراد دین گریز به مساجد شدیم آنگاه می توانیم به عملکرد خویش امیدوار باشیم در غیر این صورت افراد مسجدی و متدین که نیازی به برنامه های دینی جهت حضور در مساجد ندارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنصر رهبری را یکی از عناصر مهم قدرت اجتماعی در جامعه دانست و گفت: رهبری نظام جمهوری اسلامی و انقلاب ما از ویژگی‌های بالایی برخوردار بود. 

حجت الاسلام نعمت الهی با بیان این که امام خمینی‌(ره) درس سیاست را در هیچ دانشگاه مدرن فرا نگرفته بود و آنجا که امام خمینی‌(ره) را پرورش داد، دانشگاه امام صادق(ع) و امام باقر بود، یک پیرمرد عبا به دوش همه معادلات سیاسی دنیا را بر هم زد، ادامه داد: این رهبر حکومت بر دل‌ها می‌کرد و همه پیامبران الهی وجهه شاخص آنها حکومت بر دل‌ها است، امام خمینی‌(ره) با این گفتمان آمد که می‌خواست معنویت را در دنیا احیا کند./950/پ202/س

ارسال نظرات