۰۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۱۱۷۵۱۰
مدیر مدرسه حضرت خدیجه مشهد:

خانواده ها با حمایت جوانان از مشکلات آنان پیشگیری کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه حضرت خدیجه مشهد، تحکیم بنیان خانواده را یک اصل مهم دانست و گفت: تلاش ما مسوولان و مشاوران حوزه این است که با همراهی خانواده های طلاب، مشکلات این عرصه را نه تنها درمان که پیشگیری کنیم.
خانواده ها با حمایت جوانان از مشکلات آنان پیشگیری کنند
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، خانم نیک، مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س)، شب گذشته در مراسم روز خانواده که با حضور مدیراجرایی حوزه علمیه خراسان، استادان و خانواده های طلاب در محل این مدرسه برگزار شد، گفت: تحکیم بنیان خانواده یک اصل است و باید از هر برنامه ای که با آن در تضاد باشد جلوگیری کرد.

وی، مسائل مربوط به ازدواج را مهم‌ترین مشکل پیش روی جوانان به خصوص بانوان طلبه دانست و افزود: تلاش ما مسؤولان و مشاوران حوزه این است که با همراهی خانواده های طلاب بتوانیم مشکلات این عرصه را نه تنها درمان که پیشگیری کنیم.

این مشاور خانواده، عدم دفت در انتخاب همسر و برگزاری مراسمات پرهزینه و نامتناسب با شئون اسلامی را از مشکلات رایج طلاب عنوان و تصریح کرد: مسائلی از این دست به راحتی از طریق مشاوره و تحقیق کافی قابل حل است اما متاسفانه طلاب و خانواده ها چندان به مشاوره اهمیت نمی دهند.

نیک، خطاب به والدین طلاب خاطرنشان کرد: این وظیفه شرعی ماست که سازوکار ازدواج مناسب را به نحو مطلوب برای فرزندانمان فراهم کنیم که راه اندازی مرکز مشاوره حوزه علمیه و ارائه خدمات رایگان در آن، در همین راستا بوده است.

وی با تأکید براینکه مسائل ازدواج جوانان تنها به پیش از ازدواج منحصر نمی‌شود، ادامه داد: پس از ازدواج نیز والدین باید با رهنمودهای به جای خود حامی و پشتیبان جوان باشند تا از مشکلات بعدی پیشگیری شود.

گفتنی است، سلسله نشست های مدیران مدرسه علمیه حضرت خدیجه(س) مشهد با خانواده طلاب، به منظور آشنایی خانواده ها با نظام آموزشی حوزه و جلب همراهی هرچه بیشتر آنان در رفع مشکلات طلاب برگزار می شود./930/پ203/س



ارسال نظرات