۰۹ آذر ۱۳۹۰ - ۲۱:۴۷
کد خبر: ۱۱۸۰۰۴
در شب های عزاداری محرم؛

نیروهای آل سعود بزرگ ترین حسینیه الاحساء را بستند

خبرگزاری رسا ـ یکی از بزرگ ترین حسینیه های الاحساء عربستان بدون هیچ دلیل خاصی از سوی رژیم آل سعود بسته شد.
بازگشايي مساجد شيعيان عربستان
به گزارش خبرگزاری رسا، مقامات عربستان سعودی یکی از بزرگ ترین حسینیه های الاحساء این کشور را در ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و بدون هیچ دلیل خاصی بستند.

نیروهای امنیتی آل سعود با محاصره حسینیه بوحلیقه که از بزرگ ترین حسینیه های استان الاحساء به شمار می آید و سال گذشته افتتاح شده بود، این حسینیه را بستند.

مقامات سعودی هیچ توجیهی برای این بستن این حسینیه که حجت الاسلام شیخ علی الدهنین از علمای برجسته این کشور در شب های محرم در آن به سخنزانی می پرداخت، ارائه نکردند.

بسته شدن بی دلیل این حسینیه، کابوس حملات امنیتی آل سعود علیه مساجد و حسینیه های شیعیان که ماه هاست در آرامش بسر می برند را در میان شهروندان افزایش داده است.

دولت عربستان حملات شدید امنیتی را علیه شیعیان این استان انجام داده و علاوه بر اینکه صدها تن از شهروندان شیعه این استان را بازداشت کرده بود ده ها مسجد، حسینیه و حوزه های علمیه الاحساء را تعطیل کرد، ولی در ماه های گذشته همه این اماکن بازگشایی شدند.

شهروندان شیعه الاحساء نگرانند که مقامات سعودی بار دیگر به اماکن مقدس استان یورش برده و به بستن مساجد و حسینیه ها اقدام کنند.

گفتنی است مقامات رژیم آل سعود، اجازه ساخت مسجد، حسینیه و حوزه علمیه به شهروندان شیعه که بیش از 10 درصد جمعیت این کشور را تشکیل می دهند را نداده و به تبعیض شدید طایفه ای علیه شیعیان می پردازند./980/ب902/گ
ارسال نظرات