۱۳ آذر ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۳
کد خبر: ۱۱۸۲۲۳
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

اصلاح باورها و برداشت های نادرست از اسلام مهم ترین هدف قیام عاشورا بود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به فلسفه قیام عاشورا تصریح کرد: فلسفه قیام عاشورا مبارزه با استکبار و اصلاح باورها و اعتقادات غلط و برداشت های نادرست از اسلام بود و انقلاب عظیم ایران اسلامی نیز با پیروی از همین مشی حسینی توانست به پیروزی برسد و تا کنون با شعار عاشورایی حرکت کرده است.
حجت الاسلام ناصر شکريان، مدير کل تبليغات اسلامي مازندران،
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، روز گذشته در جمع عزاداران حسینی بابل ضمن تسلیت فرارسیدن ایام محرم گفت: قیام امام حسین (ع) در عاشورا تنها به یک واقعه تاریخی ختم نمی شود بلکه اهمیت این قیام به واسطه مقدار تاثیرگذاری آن در جامعه بشری است.

وی نهضت عاشورا را از نهضت های بی نظیر در تاریخ عنوان کرد و افزود: نضهت عاشورای امام حسین (ع) الگوی کامل قیام های بشری در جهان است و بسیاری از اندیشمندان و آزادگان جهان برای رهبری قیام ها و اثبات حقانیت مظلومان از قیام امام حسین (ع) الگو برداری کردند.

حجت الاسلام شکریان در ادامه با اشاره به فلسفه قیام عاشورا تصریح کرد: فلسفه قیام عاشورا مبارزه با استکبار و اصلاح باورها و اعتقادات غلط و برداشت های نادرست از اسلام بود و انقلاب عظیم ایران اسلامی نیز با پیروی از همین مشی حسینی توانست به پیروزی برسد و تا کنون با شعار عاشورایی حرکت کرده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران محرم را از بزرگترین شعائر  دینی دانست و خاطرنشان کرد: محرم نعمت بزرگی است که در اختیار شیعیان اهل بیت(ع) قرار گرفته و فردی که در این مکتب به صورت صحیح پرورش یافته باید از معرفت حسینی نیز برخوردار باشد.

وی قیام حسینی را تدوام بخش اسلام ناب محمدی دانست و افزود: اگر استقامت حضرت سیدالشهدا(ع) نبود همه افتخارات بنی هاشم و حتی افتخار نبوت از بین می رفت.

حجت الاسلام شکریان، نهضت عاشورا را یک نهضت و قیام سازنده اعتقادات برشمرد و با بیان این که این نهضت تنها یک قیام حماسی و سیاسی نبوده است، بیان داشت: پیام‌های قیام عاشورا که بر گرفته از توحید، معاد، نبوت و امامت است موجب تقویت اعتقاد و باورهای دینی می‌شود.

وی با بیان این که واقعه عظیم عاشورا گرچه در یک نیم روز اتفاق افتاده است؛ از‌این‌رو چندین قرن است که اسلام بواسطه آن بیمه شده است، گفت: واقعه عاشورا و حوادثی که در آن اتفاق افتاد، حجت را بر همگان تمام کرده است به نحوی که هر کس هر اندازه در راه رسیدن به کمال بشری و قرب الهی با مشکلات و موانع روبرو باشد، ذره ای با رنج و مصائب امام حسین (ع) و اصحاب و اولادش برابری نخواهد کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به تاثیر قیام امام حسین (ع) در جهان، تصریح کرد: شخصیت اباعبدالله الحسین (ع) دارای چنان عظمت و آزادگی است که حیرت اندیشمندان جهان را برانگیخته است و آنان را وادار به الگو برداری از این قیام نموده است.

وی افزود: اهداف قیام امام حسین (ع) دارای ابعاد بسیاری است که برای شناخت آن هر چقدر تلاش شود باز هم کم است اما مهم ترین هدف قیام از زبان خود سیدالشهدا (ع) همان اصلاح امت پیامبر اسلام است.

حجت الاسلام شکریان امر به معروف و نهی از منکر را یکی دیگر از اهداف قیام عاشورا دانست و تصریح کرد: جامعه ای که در آن امر به معروف و نهی از منکر تجلی پیدا نکند، آن جامعه دچار رخوت و اباحی گری می شود و صفات نیک به مرور زمان در آن تنزل می یابد و در نتیجه کرامت انسانی در آن تباه می شود./950/پ202/ص

ارسال نظرات