۱۵ آذر ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۴
کد خبر: ۱۱۸۲۸۹
مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان:

نماز ظهر عاشورا اوج بندگی امام حسین به درگاه خداوند بود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره به اوج جلوه عبادت و نماز حسین بن علی‌(ع) در ظهر عاشورا ‌خاطرنشان کرد: تا ظهر عاشورا ‌‌‌عده ای از بهترین یاران حضرت به شهادت رسیده بودند که حضرت با نماز ظهر عاشورای خویش، اسلام را معنا و شیعه را سرافراز کرد.
مدير کل تبليغات اسلامي گلستان
حجت الاسلام نورالله ولی نژاد، مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، قرآن و امام حسین(ع) را به نوری تشبیه کرد که موجب شفای انسان در روز قیامت است و گفت: همانگونه که قرآن در همه زمان ها و برای همه بشر ارزشمند است، امام حسین(ع) نیز در هر زمانی برای همه مردم ارزشمند است و کار او و نام او در ذهن مردم محو نمی شود و مایه عزت، افتخار و پیروزی آنها است.

وی با اشاره به این که دشمنان دین اسلام در طول تاریخ، برای از بین بردن قرآن تلاش زیادی کردند، افزود: چون در قرآن راه حق نشان داده شد و راه باطل در آن پیدا نمی شود همواره تلاش بر نابودی آن و انحراف مسلمانان را داشته و از طرفی امام حسین(ع) هم چون اشتباهی نداشته و با قیام خود و همکاری خانواده اش و یاران باوفایش که همگی در جنگ سهیم بودند اسلام و قرآن را زنده نگاه داشت، همواره تلاش برای از بین بردن قبر مبارکش را داشتند تا از ذهن مردم محو شود ولی موفق نبودند.

حجت الاسلام ولی نژاد با بیان این که امام حسین(ع) علم و پرچم اسلام است، اظهار داشت: امام حسین(ع) در آن شرایط سخت جنگ، به سفارش قرآن عمل می کند و نماز ظهر عاشورا را برپا می دارد که نشان از اهمیت نماز و پیروی ایشان از دستورات قرآن دارد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان، اوج جلوه عبادت و نماز حسین بن علی‌(ع) در ظهر عاشورا دانست و خاطرنشان کرد: آن در حالتی بود که عده ای از بهترین یاران حضرت به شهادت رسیده بودند و با نماز ظهر عاشورا ی خویش، اسلام را معنا و شیعه را سرافراز کرد.

وی، انقلاب اسلامی ایران را الهام گرفته از حرکت سرور آزادگان عنوان کرد و افزود: با توجه به هجمه های گسترده غرب علیه انقلاب اسلامی ایران، اما ملت ولایت مدار کشورمان بیش از سه دهه است که با الگو قرار دادن ارزش ها و آرمان های نهضت حسینی در برابر توطئه افکنی های دشمنان نظام ایستادگی کردند.

حجت الاسلام ولی نژاد با اشاره به این که امام حسین (ع) در مقابل ناعدالتی آرام ننشست و علیه جور و ستم آن زمان دست به قیام زد، ادامه داد: ملت ولایت مدار ایران اسلامی نیز به تأسی از سیدالشهدا(ع) آزادگی را پیش گرفتند، لذا هر روز از سوی دشمنان به انواع حربه‌ها تهدید می‌شوند.

وی افزود: امروز همه آزادگان و انقلابیون جهان دریافتند که برای رسیدن به سعادت باید در راهی که امام حسین(ع) گام برداشت قدم بردارند و خیزش های مردمی در خاورمیانه به تأسی از انقلاب اسلامی ایران که بر گرفته از قیام حسینی بود صورت گرفته است.

حجت الاسلام ولی نژاد با بیان این که هیأت های مذهبی باید از فرصت محرم و تاسوعا و عاشورای حسینی برای افزایش بصیرت مردم استفاده کنند، افزود: محرم و عاشورا بهترین فرصت برای تبیین اهداف قیام امام حسین (ع) از نهضت عاشورا و افزایش بصیرت و بینش مردم و آگاهی‌های نسل جوان است.

وی افزود: محرم ماه برکات اسلامی و عامل زنده ‏ماندن دین مبین اسلام‏ است و ما هر چه داریم از ثمرات قیام حضرت اباعبدالله الحسین‌‌(ع) و یارانش در این ماه عظیم است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان اظهار داشت: ماه محرم و صفر را باید با ذکر مصائب اهل بیت‌(ع) و بیان اهداف قیام سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین‌(ع) زنده نگه ‏داریم زیرا همین مسئله تاکنون سبب زنده ماندن دین مبین اسلام و مذهب شیعه و راه سالار شهیدان شده است.

حجت‌الاسلام ولی نژاد بر درس‌آموزی از قیام و واقعه عاشورا تأکید کرد و گفت: امام حسین‌(ع) قیام خود را بر پایه بندگی و اطاعت از خداوند بنیانگذاری کردند و حتی در ظهر عاشورا نیز نماز جماعت را که اسباب بندگی است ترک نکردند./950/ت303/س
ارسال نظرات