۱۷ آذر ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۱۱۸۳۹۷

تحصیل 700 طلبه در شهرستان مراغه

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه از فعالیت سه مدرسه علمیه خواهران و برادران در این شهر خبر داد و گفت: 700 طلبه در مراغه مشغول تحصیل هستند.
حجت الاسلام و امسلمين پورمحمدي عضو خبرگان رهبري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در بازدید از پروژه احداث ساختمان جدید حوزه علمیه خواهران مراغه اظهار داشت: هم اکنون بیش از 700 طلبه خواهر و برادر در 10 پایه تحصیلی و در سه مدرسه علمیه مراغه مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه گسترش مدارس علمیه مراغه با هدف احیای جایگاه تاریخی و دینی این منطقه از آذربایجان پیگیری می شود، تصریح کرد: در این راستا پروژه مدرسه علمیه خواهران مراغه هم اکنون با پیشرفت 95 درصدی مراحل پایانی احداث را سپری می کند.

امام جمعه مراغه با بیان این‌که حوزه علمیه خواهران مراغه در زمینی به مساحت دو هزار و 700 متر زیر بنا احداث می‌شود، ادامه داد: تاکنون برای اجرای این طرح 9 میلیارد ریال صرف شده که با بهره برداری از فاز نهایی شاهد افزایش ظرفیت پذیرش خواهیم بود.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه 200 طلبه در مدرسه علوم دینی خواهران مراغه مشغول تحصیل هستند، گفت: این در حالیست که تا 12 سال پیش هیچ طلبه‌ای در شهر مراغه تحصیل نمی‌کرد و هیچ حوزه علمیه‌ای در این شهر فعال نبود.

حجت الاسلام و المسلمین پورمحمدی با تاکید بر اینکه در آینده نزدیک شاهد رشد و شکوفایی مدارس علوم دینی مراغه خواهیم بود، افزود: در عصر خواجه نصیرالدین طوسی که در مراغه مستقر بوده، 22 مدرسه علمیه در این شهر فعالیت داشته که این مدارس در دوره قاجاریه و پهلوی از سوی حاکمان تصرف و به دبیرستان و یا مدارس کلاسیک تبدیل شده‌ است.

وی بازیابی و احیای جایگاه حقیقی مدارس علمیه مراغه در جهان تشیع را عزم جدی متولیان دینی و فرهنگی منطقه دانست و خاطر نشان کرد: هم اکنون شهرستان مراغه یکی از قطب های حوزوی در شمال غرب کشور محسوب می شود./935/پ202/س
ارسال نظرات