۲۱ آذر ۱۳۹۰ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۱۱۸۶۴۹

نگاهی به فعالیت مؤسسه جهادی تبلیغی بلاغ مبین در مناطق محروم خوزستان

خبرگزاری رسا ـ موسسه جهادی تبلیغی بلاغ المبین یک تشکل مردم نهاد و غیر دولتی است که از سال 1382 و برای خدمت رسانی به مناطق محروم، توسط جمعی از طلاب تشکیل گردید.
اردوي جهادي تبليغي محرم الحرام روحانيان در مناطق محروم خوزستان اردوي جهادي تبليغي محرم الحرام روحانيان در مناطق محروم خوزستان اردوي جهادي تبليغي محرم الحرام روحانيان در مناطق محروم خوزستان اردوي جهادي تبليغي محرم الحرام روحانيان در مناطق محروم خوزستان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، هدف اصلی موسسه بلاغ المبین رفع محرومیت فرهنگی و توسعه همه جانبه مناطق محروم است و تمام فعالیت های علمی، پژوهشی، عمرانی و تبلیغی موسسه در این راستا و با این هدف انجام می شود.

هزینه برنامه ها و فعالیت های فرهنگی موسسه با کمک خیرین و حمایت نهادها و ارگان های مرتبط تامین می شود. این موسسه هیچ منبع مستقل مالی و یا بودجه مصوب و مستمری ندارد و برای ادامه فعالیت های خود، نیازمند همکاری و یاری خیرین محترم و ارگان ها و نهادهای مسئول می باشد.

برگزاری اردوهای جهادی در مناطق محروم با بهره گیری از طلاب حوزه های علمیه و اعزام روحانیون جهادی به همراه گروه های جهادی دانشجویان و اقشار مختلف مردم از فعالیت این موسسه به حساب می آیند.

اندیکا از شهرستان‌های تازه تاسیس استان خوزستان دارای جمعیتی ۸۰ هزار نفری و مساحتی به وسعت ۲۳۰۰ کیلومتر می باشد.

این شهرستان پیش از این بخشی در شهرستان مسجدسلیمان استان خوزستان بود. جریان تبدیل شدن بخش اندیکا به شهرستان از سال ۱۳۸۴ آغاز و در نیمه دوم سال ۸۶ نهایی شد. این شهرستان دارای ۵۹۵ روستا و آبادی، ۶ دهستان، ۳۳ هزار هکتار زمین کشاورزی و ۲۰۰ آثار تاریخی است.

همزمان با دهه اول ماه محرم 100 نفر از مبلغان خواهر و برادر مؤسسه بلاغ المبین با حضور در مناطق محروم اندیکا از توابع مسجد سلیمان استان خوزستان، به فعالیت های تبلیغی، جهادی و سازندگی پرداختند.

مبلغان این مؤسسه سه سال است با حضور در اندیکا و پوشش روستاهای این منطقه به تبلیغ دین و سازندگی مناطق محروم پرداختند.

مبلغان این موسسه تبلیغی پس از استقرار در اندیکا و توابع آن، روستاییان را با مسائل مهم دین از جمله احکام مبتلی به، آموزش نماز آشنا کردند همچنین در هر روستا هر شب مراسم عزاداری امام حسین(ع) با حضور اقشار مختلف روستایی و با سخنرانی مبلغان اعزام شده صورت گرفت.

برپایی هیئت های مختلف جهت برگزاری عزادری امام حسین(ع)، فضا سازی مذهبی، دیوار نویسی و تجهیز کتابخانه های مدارس و پخش محصولات فرهنگی از دیگر برنامه های حضور 13 روزه گروه تبلیغی بلاغ المبین در این سفر است.

تیم پزشکی با همکاری طلاب نیز در این سفر تبلیغی به درمان و ویزیت روستاییان پرداختند.

گفتنی است، در این اردوی تبلیغی و جهادی تیم عمرانی مؤسسه بلاغ المبین با حضور در روستای زیلا خانه ای را برای یکی از ساکنان بی سرپناه این روستا ساختند./9464/ت301/س

ارسال نظرات