۲۴ آذر ۱۳۹۰ - ۰۹:۰۵
کد خبر: ۱۱۸۸۷۰
با حضور رییس مجلس؛

گردهمایی طلاب و فضلای قمی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ با حضور رییس مجلس شورای اسلامی گردهمایی طلاب و فضلای قمی حوزه علمیه قم برگزار شد.
حضور رييس مجلس شوراي اسلامي در جمع طلاب و فضلاي قمي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، گردهمایی طلاب و فضلای قمی حوزه علمیه قم، شب گذشته با حضور علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

براساس این گزارش در این همایش که بعد از نماز مغرب و عشا و در حسینیه آیت الله مرعشی نجفی برگزار شد، رییس مجلس شورای اسلامی به تحلیل شرایط داخلی، منطقه ای و بین المللی کشورمان پرداخت.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از سیاست غربی ها و دولت های منطقه در قبال تحولات سوریه، تاکید کرد: برخی از حکومت های منطقه که خود حکومت سلطنتی دارند دچار جنون گاوی سیاسی گردیده و امروز طرفدار دموکراسی شده اند و سوریه را تحت فشار قرار داده اند.

رییس مجلس همچنین در ادامه با اشاره به اینکه نباید در اداره کشور و حکومت به حداقل ها بسنده کنیم، از حوزه های علمیه به عنوان تبلور تفکر اصیل اسلامی یاد کرد و گفت: اگر می خواهیم به سمت مدینه فاضله حرکت کنیم، باید روح مدینه فاضله را در عرصه های مختلف درک و فهم کرد و مؤلفه های آن را مشخص کرد و به کرسی نشاند و بیشترین و بهترین جایی که می تواند به این مساله کمک کند حوزه های علمیه است.

لاریجانی با اشاره به ابلاغ سند چشم انداز و ابلاغ آن از سوی رهبر معظم انقلاب، رسیدن به افق های آن را مهم دانست و تاکید کرد: اگر ما با الگوی درست به صورت مستمر حرکت نکنیم دچار عقب افتادگی هایی خواهیم شد.

وی با اشاره به فساد بانکی اخیر در کشور، گفت: همه باید خوشحال باشند که این فساد کشف شده است، ما در جلسه سران قوا نسبت به این مساله بحث کردیم که هر سه قوه باید ایستادگی کنند تا ته قضیه مشخص و روشن شود.

لاریجانی افزود: پس چرا تعریض به این وآن می زنند، توپ را به جای دیگری پرتاب کردن معنا ندارد، در این داستان خط قرمزی وجود ندارد و هر کس در هر کجا که بوده و مرتکب تخلف شده باید روشن شود.

تحلیل و بررسی تجاوز هواپیمای جاسوسی آمریکا به حریم هوایی کشورمان از دیگر نکات مورد اشاره لاریجانی بود، رییس مجلس شورای اسلامی، با محکوم کردن این تجاوز آمریکا، تناقض گویی مسؤولان این کشور را ناشی از درک نادرست آنان از واقعیات دانست و تاکید کرد: آقای اوباما رسما باید بگوید برای چه پرنده جاسوسی خود را به آسمان ایران فرستاده است.

وی همچنین مصوبه مجلس شورای اسلامی در کاهش روابط با انگیس را یک اقدام انقلابی، بجا، معقول و به موقع ارزیابی کرد و با بیان اینکه نباید کاری کنیم که بهانه به دست دشمنان ملت ایران بیفتد، ورود دانشجویان به داخل سفارت را فاقد دلیل دانست.

پیش از سخنان رییس مجلس نیز حجت الاسلام داوود نمازی از نمایندگان طلاب و فضلای قمی به ایراد سخن پرداخت و لاریجانی را از مدافعان ولایت ارزیابی و تصریح کرد: به اذعان موافقان و مخالفان ایشان در خط ولایت حرکت کرده اند و نسبت به مقام معظم رهبری بی چون و چرا هستند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب نیز به آقای لاریجانی عنایت و توجه دارند، خاطرنشان کرد: با پیگیری های رییس مجلس روند پروژه های قم سرعت خوبی گرفته و اعتبارات خوبی به استان تخصیص یافته است.

حجت الاسلام نمازی تاکید کرد: رییس مجلس شورای اسلامی نسبت به حوزه های علمیه و مرجعیت هم دیدگاه مثبتی دارد و در جلسه ای که گزارشی از مشکلات بودجه تبلیغی حوزه مطرح شد، ایشان بلافاصله دستور دادند که 20 درصد از بودجه های فرهنگی کشور در اختیار حوزه قرار گیرد که متاسفانه تمام این مبلغ اختصاص نیافت و امیدواریم با رفتن آن فرد مورد نظر در کمیسیون فرهنگی مجلس این مبلغ به حوزه اختصاص پیدا کند.

حجت الاسلام حسینی از اعضای جبهه پیروان خط امام و رهبری نیز در این گردهمایی با اشاره به سند چشم انداز قم، از بی توجهی به نقش حوزه در این سند انتقاد و تصریح کرد: نه در این سند به نقش حوزه که عقبه تئوریک نظام به شمار می آید توجه شده است و نه در سندهای چشم انداز مراکز حوزوی به نقش استان توجه شده است.

وی تاکید کرد: باید کارگروهی متشکل از نخبگان و اندیشمندان حوزوی شکل گیرد تا سندی در شان قم تدوین و تهیه شود. این عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری همچنین از رییس مجلس خواست بیشتر در جمع طلاب قمی حضور داشته باشد. /924/پ202/ع

ارسال نظرات