۲۹ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۱۱۹۲۷۷
مدیر کل اوقاف خراسان جنوبی:

ابعاد مختلف زندگی امام حسن مجتبی به مردم شناسانده شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: ابعاد مختلف زندگی امام حسن مجتبی(ع) به مردم شناسانده شده و سرمایه های ناب اسلامی که همان ائمه اطهار هستند باید بیش از پیش به جهانیان معرفی شود.
کنگره امام حسن مجتبي
حجت الاسلام محمد طاهر گرایلی، مدیر کل اوقاف خراسان جنوبی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن تشریح برگزاری کنگره ملی امام حسن مجتبی(ع)در این استان گفت: زندگی ائمه اطهار(ع) سرشار از نکات آموزنده است و به همین دلیل شیوه زندگی، دستورات دینی و مبارزات ائمه معصومین(ع) با حاکمان اعصار خود باید برای جامعه بیان شود.

وی با اشاره به اینکه امام حسن (ع) یکی از امامان بزرگ و کم نظیر در تاریخ اسلام است و باید بیشتر به ابعاد زندگی ایشان پرداخته شود، افزود: زندگی و دوران مبارزاتی امام حسن(ع) باید به شیوه های مختلف در چنین کنگره‌هایی مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته و به مباحثی چون تاریخ علمی، احادیث و روایات نقل شده از ایشان پرداخته شود.

حجت الاسلام گرایلی با بیان این که در کنگره ها باید زمان شناسی ائمه اطهار(ع)، مصائب و مشکلات دوران آن بزرگوران بیشتر مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: نقطه نظرات و جهت‌گیری‌های سیاسی ائمه معصومین(ع) نیز باید توجه شود.

مدیر کل اوقاف خراسان جنوبی با اشاره به این که امروز در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران زمینه مناسبی برای گسترش تعالیم دینی فراهم شده است، تصریح کرد: دستگاه‌های دینی و فرهنگی باید از این فرصت به خوبی در جهت تعمیق باورهای دینی بهره گیرند.

وی با تاکید بر این که هیچ ملتی مانند شیعیان داری سرمایه‌های معنوی نیستند، افزود: احادیث و کتاب‌های ائمه اطهار بزرگ‌ترین سرمایه‌های دینی و معنوی ما هستند.

حجت الاسلام گرایلی با بیان این که امامان معصوم(ع) نگاه و مدیریت خاصی در حفظ و ماندگاری تشیع داشتند، بیان کرد: متولیان دینی و فرهنگی جامعه باید این مسأله را مورد بررسی و تحلیل قرار داده و از شرایط حال حاضر جهان برای معرفی سرمایه‌های جهان تشیع به خوبی استفاده شود.

مدیر کل اوقاف خراسان جنوبی با تأکید براین که سرمایه‌های ناب اسلامی باید بیش از پیش به جهانیان معرفی شود، خاطرنشان کرد: برگزاری کنگره های بین المللی درسطح دنیا می تواند به جهانی شدن اسلام و به ویژه ابعاد مختلف عقیدتی شیعیان کمک کند.

وی با اشاره به کنگره ملی امام حسن مجتب (ع) در خراسان جنوبی گفت: ترویج فرهنگ وقف از دیدگاه امام حسن مجتبی(ع)، ولایت پذیری از منظر امام حسن مجتبی(ع)، برخورد امام حسن مجتبی(ع) با سلاطین اموی، جریان شناسی نظامی و اجتماعی عصر امام حسن مجتبی(ع)، نقش امام حسن مجتبی(ع) در گسترش اسلام و تشیع، سیره عملی امام حسن مجتبی(ع)، تبیین وجوه مشترک جریان های ضدولایت از زمان امام حسن مجتبی(ع) تا عصر حاضر، اوضاع سیاسی، اجتماعی و فرهنگی عهد امام حسن مجتبی(ع)، جریان شناسی و برخورد با فتنه جویان، سیمای اخلاقی و تربیتی امام حسن مجتبی(ع) و کتاب شناسی امام حسن مجتبی(ع) از جمله موضوعات این کنگره ملی است.

حجت الاسلام گرائیلی با بیان این که کنگره ملی حضرت امام حسن مجتبی(ع)، مصادف با ایام شهادت آن حضرت در آستانه مبارکه شهدای دره شیخان برگزار می شود، ادامه داد: این کنگره با هدف آشنایی عموم مردم با ابعاد زندگانی حضرت امام حسن مجتبی‌(ع) و جلب و جذب محققین و پژوهشگران برای خلق آثار و پژوهش جدید مرتبط با محوریت و موضوعات فراخوان کنگره و استفاده بهینه از موقوفات مرتبط با ائمه معصومین (ع) برگزار خواهد شد.

وی افزود: علاقه مندان عزیز بویژه نخبگان، دانشجویان، اساتیدحوزه، طلاب، چهره‏های علمی و پژوهشی و فرهنگی می‏توانند مقالات خود را تا تاریخ 15 دی به آدرس دبیرخانه کنگره واقع در بیرجند، تقاطع خیابان معلم و خیام، اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی یا به ایمیل @yahoo.com awqaf_kj ارسال و جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 9-4421077-0561 تماس گیرند./950/پ202/س
ارسال نظرات