۳۰ آذر ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۱۱۹۳۴۵
مدیرکل اوقاف سیستان و بلوچستان:

جوانان جامعه نیازمند انس با معارف قرآنی هستند

خبرگزاری رساـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: رشد و تعالی معرفت دینی و انس با قرآن کریم در میان نوجوانان و جوانان جامعه ضروری است.
قران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام منصور هاشمی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان صبح امروز در مراسم برگزاری چهارمین دوره مسابقات حفظ قرائت و ترتیل قرآن کریم توسط اداره کل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان در زاهدان اظهار داشت: این سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم بوده که در مرحله استانی در رشته‌های حفظ، قرائت و ترتیل برگزار شده است.

وی هدف از برگزاری این دوره از مسابقات را رشد و تعالی معرفت دینی و انس با قرآن کریم در جامعه به ویژه در میان نسل جوان و نوجوان عنوان و بیان کرد: در این دوره از مسابقات 150 نفر در گروه سنی شکوفه‌ها و در گروه سنی بزرگسالان در بخش برادران شرکت کرده‌اند که در پایان 9 نفر در گروه سنی شکوفه‌ها و 15 نفر در گروه سنی بزرگسالان در رشته‌های حفظ، قرائت و ترتیل قرآن کریم رتبها های برتر را کسب خواهند کرد.

حجت الاسلام هاشمی ادامه داد: در این مسابقات که با حضور چهار داور استانی و دو داور کشوری برگزار شده، برادران زیر 16 سال در رشته‌های حفظ یک جزء، دو و نیم جزء، پنج جزء، 10جزء و 20 جزء قرآن کریم و همچنین قرائت و ترتیل به رقابت می‌پردازند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان افزود: برادران بالای 16سال نیز در رشته‌های حفظ 10 جزء، 20 جزء و کل قرآن کریم و همچنین قرائت و ترتیل شرکت کرده و نفرات برتر به مرحله کشوری راه خواهند یافت.

حجت الاسلام هاشمی با بیان اینکه در این دوره از مسابقات 50 نفر در گروه سنی شکوفه‌ها و 50 نفر در گروه سنی بزرگسالان نیز در بخش خواهران شرکت می‌کنند تصریح کرد: برگزیدگان این مرحله پس از داوری نهایی به مرحله کشوری این رقابت‌ها راه می یابند. /940/پ202/س
ارسال نظرات