۰۶ دی ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۴
کد خبر: ۱۱۹۷۷۲

آشنایی با موسسه للاهیان

خبرگزاری رسا ـ مسؤول مؤسسه علمی تبلیغی للاهیان گفت: پاسخ گویی به شبهات و سوالات کاربران و تدوین کتاب‌های دینی و مذهبی از مهمترین اقدامات این موسسه است.
اينترنت


حجت الاسلام احمد فاضلی ،مسؤول موسسه علمی تبلیغی للاهیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا اظهار داشت: تلاش ما این است که در فضای مجازی به سوالات دینی کاربران پاسخ دهیم برای همین روزانه به تعدادی از تماس‌های گرفته شده به صورت مستقیم پاسخ می‌دهیم.

وی با بیان اینکه این پاسخگویی تلفنی از سال ها پیش آغاز شده است، گفت: لازم است تا حوزه های علمیه با هدایت‌های خود و تبلیغ در عرصه‌های گوناگون، مشکلات اعتقادی و شرعی مردم را حل کنند.

این محقق حوزه علمیه قم، پاسخگویی تلفنی را در طول چند سال گذشته مثبت خواند و گفت: امیدوارم با توسعه امکانات، این پاسخ گویی به شکل نوشتاری هم ارائه شود و پاسخ‌های مکتوب گردآوری شود.

این استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: مشاوره به کاربران اینترنت دغدغه ای بود که سال ها داشتیم و برای این مطلب و برای انعکاس آثار موسسه وبلاگی را ایجاد کرده ایم که در صدد تبدیل آن به سایت هستیم اما مشکلات مالی و حمایتی مانع راه شده است.

وی از نوشته شدن چند کتاب پاسخ به شبهات وهابیون، اطلاعات قرآنی برای مبلغان حوزه علمیه، داستان‌هایی برای مبلغان اشاره کرد و گفت: در صدد بودیم تا با جمع آوری مطالب مناسب در وقت مبلغان صرفه جویی کنیم و اطلاعات را به صورت فشرده ارائه دهیم.

این پژوهشگر حوزه علمیه قم همچنین از نوشته شدن کتاب آشنایی با مذاهب و آشنایی با سیره معصومین(ع) برای تدریس در نیروی انتظامی خبر داد و گفت: این کتاب ها در دست چاپ است و در آینده‌ای نزدیک منتشر خواهد شد.

وی گفت: کاشف الغطاء کتابی به زبان عربی درباره پاسخ به شبهات مسیحیت دارد و شبهات و ایراداتی که مسحیان به اسلام وارد کرده‌اند را مورد نقد و بررسی قرار داده، این کتاب را تصحیح و تکمیل کرده‌ایم، همچنین کتاب طبقات فقها را در شانزده جلد تنظیم کرده ایم که دو جلد نخست آن با مقدمه آیت الله سبحانی است.

این محقق حوزه علمیه قم با توصیف عملکرد موسسه در کار پژوهشی و پاسخ به سوالات وهابیت بیان داشت: امروز هجمه از سوی دشمنان شیعه بسیار زیاد شده است و بیشترین شبهات و مشکلات فکری از سوی فرقه منحرف وهابیت در حال نشر است و اگرچه عرفان‌های نوظهور هم در حال ترویج و تبلیغ هستند اما ابنها به دلیل نداشتن پایگاه در جذب موفق نیستند.

وی گفت: برخی افراد که تحت تاثیر عقاید انحرافی وهابیت قرار گرفته‌اند به موسسه ما مراجعه می‌کنند و ما به شبهات آنها جواب می دهیم و با روشن شدن حق بر آنها، متوجه می شوند که نزدیک بوده در چه دام خطرناکی گرفتار شوند.

این استاد حوزه علمیه قم گفت: روشنگری در زمینه اعتقادات شیعی از وظایف اصلی حوزه های علمیه است و مبلغان اگر بتوانند اعتقادات مردم را اصلاح کنند، جامعه در مقابل خطرات واکسینه خواهد شد، زیرا که امروز روش جنگ دشمن علیه ملت های مستقل تغییر کرده و جنگ فرهنگی به راه افتاده و استکبار در صدد است تا با نابودی فرهنگی و فکر جوانان، جهان را در دست گیرد.

وی فتنه 88 را یکی از مصادیق جنگ فرهنگی علیه ایران توصیف کرد و گفت: دشمن در این غائله متمرکز بر اقدمات روانی شد و با ایجاد شبهه و شک و تبلیغات غیر واقعی اهداف خود را به پیش برد. /909/ت302/ع

ارسال نظرات