۰۷ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۱۱۹۹۰۰

دومین کنگره شهدای روحانی مازندران برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران از برگزاری دومین کنگره شهدای روحانی استان 27 بهمن در ساری خبر داد.
شهداي روحاني
حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، از برگزاری دومین کنگره شهدای روحانی استان خبرداد.

وی با اشاره به این که نخستین جلسه هماهنگی برگزاری این کنگره در روزهای اخیر با حضور نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از مسؤولان مرتبط در ساری برگزارشد، افزود: این کنگره 27 بهمن در مصلی امام خمینی(ره) ساری برگزار خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به شناسایی 400 شهید روحانی دراستان، خاطرنشان کرد: چاپ زندگینامه و جمع آوری شهدای روحانی یکی از مهم ترین برنامه های ستاد برگزاری کنگره شهدای روحانی مازندران است.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که این کنگره با حضور یکی از شخصیت های برجسته کشور برگزار خواهد شد، ادامه داد: دفتر نماینده ولی فقیه دراستان، سازمان تبلیغات اسلامی، اداره کل اوقاف، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد شهید و امورایثارگران، سپاه کربلا و حوزه علمیه استان از جمله برگزار کنندگان این کنگره هستند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به نقش روحانیت در هشت سال دفاع مقدس، تبیین نقش شهدای روحانیت در جنگ تحمیلی را یکی از مهم ترین اهداف برگزاری این کنگره اعلام کرد و افزود: متأسفانه در چند سال اخیر نقش روحانیت در دفاع مقدس به خوبی برای جامعه تبیین نشده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که حضور روحانیت در دفاع مقدس در دو بخش رزمی و تبلیغی بوده است، ادامه داد: روحانیت با حضور در جبهه های جنگ سبب تقویت معنویت در میان رزمندگان شد.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که آمار نشان می دهد تعداد شهدای روحانی از دیگر اقشار جامعه بیشتر بوده است، گفت: این نشان دهنده دغدغه روحانیت نسبت به مسائل مربوط به کشور بوده است./950/پ202/س
ارسال نظرات