۱۷ دی ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۱۲۰۶۳۱

چند خبر کوتاه از استان اردبیل

خبرگزاری رسا ـ تجلیل از شعرا و مداحان عاشورایی اردبیل و جمع آوری کمک های مردمی مردم این استان در ساخت ضریح مطهر امام حسین(ع) از مهم‌ترین اخبار کوتاه استان اردبیل است.
چند خبر کوتاه از استان اردبیل


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل امروز در مراسم تجلیل از مداحان و شاعران حسینی در اردبیل اظهار داشت: اردبیل از دیرباز با فرهنگ حسینی شناخته شده و آنچه نام اردبیل را در جهان پر آوازه ساخته همین نام مقدس است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با بیان اینکه عزاداری‌ها در اردبیل ریشه در ارادت و باور دینی مردم به اهل بیت عصمت و طهارت دارد، افزود: مردم اردبیل به ویژه در دهه‌های اخیر با به نمایش گذاشتن یک عزاداری ناب و خالصانه چشم جهانیان را خیره کردند.

وی ادامه داد: فرهنگ حسینی اردبیل باید به تمام نقاط کشورها اشاعه پیدا کند و امروز عزاداری در بیشتر کشورهای ترک زبان به سبک اردبیل و با استفاده از اشعار و نوحه‌های اردبیل برگزار می‌شود.

اهدای بیش از یک کیلو طلا برای ساخت ضریح حضرت سیدالشهدا(ع)

حاج نباتی، مسؤول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اردبیل گفت: ارادتمندان اهل بیت (ع )در استان اردبیل، تاکنون بیش از یک کیلو طلا برای ساخت ضریح حضرت سیدالشهدا (ع )هدیه کرده اند.

وی با بیان اینکه جمع آوری هدایایی نظیرچهار تریلی میل گرد،72 شاخه تیر آهن و 69 تن آهن آلات دیگر کمک های مردم اردبیل برای ساخت و ساماندهی عتبات عالیات در عراق بوده است، افزود: با پیگیری ستاد بازسازی عتبات عالیات، این ضریح نورانی در شهرستان قم در حال ساخت است.

وی عشق و ارادت اهالی استان اردبیل به ساحت مقدس اهل بیت (ع ) را سرمایه و اعتبار ستاد بازسازی عتبات عالیات استان دانست و از دایر بودن دفاتر نمایندگی این ستاد در شهرستانهای خلخال، مشکین شهر و پارس آباد خبر داد.

فعالیت های تبلیغی روحانیت در مناطق محروم و دورافتاده گسترش یابد

حجت‌الاسلام میکائیل مقدسی، امام جمعه نیز در بازدید از فعالیت‌‌های فرهنگی و قرآنی روحانی مستقر در این شهرستان اظهار داشت: تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی در جامعه به ویژه مناطق محروم از اولویت برنامه‌های فرهنگی بوده و رسالت روحانیون و مبلغان را در این خصوص مهم است.

وی از فعالیت‌های گسترده و موثر روحانی مستقر این شهرستان قدردانی کرد و افزود: تبلیغ باید به گونه‌ای باشد که میزان جذب افراد جامعه علی‌الخصوص جوانان را به سمت معنویت افزایش داده و تعاملات مردم را بر اساس دین پایه‌ریزی کند، ضمن اینکه با توجه به مشکلات روزمره، هر فرد باید با مراجعه به دین، آرامش یابد و این مسئله نیز توسط تبلیغ صحیح صورت می‌گیرد.

همچنین روحانی مستقر نیر هم در این بازدید به ارائه گزارشی از فعالیت‌های تبلیغی خود پرداخت و گفت: با توجه به فرا رسیدن اربعین حسینی، رحلت حضرت رسول اکرم و شهادت امام رضا (ع)، مراسم عزاداری با هماهنگی اداره تبلیغات اسلامی و ادارات فرهنگی با شکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام اوجاقی خاطرنشان کرد: مسابقه سوره انفال به مناسبت سی و سومین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی با همکاری کانون قرآن تبلیغات اسلامی برای ارتقاء سطح علمی عموم مردم بالاخص جوانان طراحی شده که کتب آن بصورت رایگان در اختیار شرکت‌کنندگان قرار خواهد گرفت و به 12نفر از برندگان جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

برگزاری نشست کارگروه تخصصی حجاب و عفاف در اردبیل

پنجمین نشست کارگروه تخصصی حجاب و عفاف در اردبیل با هدف تحقیق، پژوهش و برنامه‌ریزی در مسئله تعمیق فرهنگ حجاب و عفاف و با حضور اعضای اتاق فکر عفاف و حجاب استان اردبیل برکزار شد.

سارا حقی، کارشناس فرهنگی بانوان تبلیغات اسلامی استان با یادآوری موضوعات چندین جلسه اخیر، به مصوبات این جلسات در قالب 22 عنوان اشاره کرده و موضوعات جلسه با عناوین ارائه گزارش از روند برگزاری و عملیاتی کردن برنامه‌های ویژه حجاب و عفاف توسط دستگاه‌های عضو، تبادل نظر و تصمیم‌گیری پیرامون عملیاتی کردن بهینه شرح وظایف دستگاه‌ها، اعلام و ارائه برنامه‌های روز 17دی‌ماه روز کشف حجاب و عفاف را مورد بررسی قرار داد.

گفتنی است، در این جلسه مقرر شد طرح گل یاس مورد بررسی قرار گرفته و در مورد چگونگی اجرای آن در جلسه بعد راه حل های لازم ارائه شود./935/پ201/س

ارسال نظرات