۱۹ دی ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۱۲۰۷۹۴

کارگاه آموزشی ملی بازآموزی و ارتقای مربیان طرح رحمت آغاز به کار کرد

خبرگزاری رسا ـ کارگاه آموزشی ملی بازآموزی و ارتقاء مربیان طرح رحمت با حضور بیش از یکصد مربی از منطقه جنوب غرب کشور شامل استان های خوزستان و کهگیلویه و بویر احمد در کانون شهید مطهری اندیمشک به مدت سه روز آغاز به کار کرد.
طرح رحمت
به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، خانم مریم حیدریان مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان در آیین افتتاح دوره آموزشی ملی بازآموزی و ارتقاء مربیان طرح رحمت روز گذشته در کانون شهید مطهری اندیمشک تصریح کرد: طرح رحمت یکی از مهمترین طرح ها برای ارتقاء باورهای دینی و ارزشی در خانواده ها است.

وی به بخش های مختلف طرح رحمت اشاره کرد و افزود: این طرح در دو بخش که طی موافقت نامه ای با امور بانوان نهاد ریاست جمهوری، در بخش نخست250 میلیون ریال که بیش از شش هزار نفر آموزش داده می شوند.

خانم حیدریان با بیان این که در بخش دوم نیز 650 میلیون ریال از محل شاخص های فرهنگی استان تعریف شده که در صورت تخصیص این اعتبار حدود 15 هزار نفر در قالب طرح رحمت آموزش داده می شوند، گفت: بر اساس پیش بینی ها در مجموع تا پایان سال مالی، بیش از 21 هزار نفر از بانوان خوزستانی با آموزه های این طرح مهم آموزش دیده و آشنا می شوند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان اظهار داشت: برای شروع این طرح 110 پایگاه در سطح استان تعیین شده اما با توجه به ظرفیت استان این پایگاه ها به تعداد 350 پایگاه افزایش خواهند یافت.

وی تحکیم بنیان خانواده به عنوان اساس مهم تربیت فرزندان، الگوی مناسب مصرف، اصول همسرداری، آموزش عمومی امداد و نجات، نقش زن در تربیت فرزندان و مدیریت خانه، نگرش نو بر عفاف و حجاب، فاطمه زهرا (س) الگوی زن خانه دار و آسیب شناسی خانواده در فضای مجازی را از سرفصل های آموزشی پنجمین دوره طرح رحمت عنوان کرد.

بر اساس این گزارش، کارگاه آموزشی ملی بازآموزی و ارتقاء مربیان طرح رحمت با حضور بیش از یکصد مربی از منطقه جنوب غرب کشور شامل استان های خوزستان و کهگیلویه و بویر احمد در کانون شهید مطهری اندیمشک به مدت سه روز آغاز به کار کرد./9463 /د102/ص
ارسال نظرات