۲۱ دی ۱۳۹۰ - ۲۱:۲۸
کد خبر: ۱۲۰۹۹۲
آیت الله کعبی:

پایان بحران در سوریه شکستی دیگر برای استکبار جهانی است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله کعبی با اشاره به وضعیت داخلی سوریه اظهار داشت: تمام قدرت و نیروی استکبار جهانی این است که بتواند کاری در کشور سوریه انجام دهد اما خوشبختانه شکست خورد و بحران سوریه پایان یافت.
همايش سران و معتمدين عشاير اهواز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله عباس کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در همایش سران و معتمدین عشایر اهواز که عصر روز گذشته در شهرک نفت این شهرستان برگزار شد با اشاره به مطالبات اخیر مقام معظم رهبری در خصوص وضعیت امروز کشور مبنی بر این که «شرایط امروز ما، شرایط جنگ بدر و خیبر است نه شعب ابی طالب» گفت: این جمله بدین معناست که ما امروزه در جایگاه فعال و نه منفعل می باشیم.

وی پیروزی های پی در پی جمهوری اسلامی ایران را گواه و مصداق بیانات رهبری در این‌باره دانست و افزود: نظام مقدس اسلامی امروزه دارای وضعیت هجومی و نه دفاعی نسبت به دشمنان اسلام است؛ ما در عصر پیروزی های پیاپی به سر می بریم و همچنین در منطقه نیز شاهد این پیروزی ها هستیم.

فتح سنگرهای کلیدی منطقه به دست انقلاب اسلامی ایران

آیت الله کعبی با تأکید بر این که انقلاب اسلامی، سنگرهای کلیدی منطقه خاورمیانه را یکی پس از دیگری فتح می کند، بیان داشت: در برابر این عظمت جمهوری اسلامی ایران، آمریکا و اسرائیل نه قدرت هجومی و نه قدرت دفاعی دارند. شکست در جنگ سخت، نرم، نیمه سخت الکترونیکی و امنیتی استکبار جهانی از مصادیق این سخن است و عصر شکست ملت ایران به پایان رسیده است.

وی در ادامه سخناش به تبیین پیامدهای حضور پرشور ملت سرافراز ایران اسلامی در صحنه های مختلف پرداخت و گفت: حضور ملت در صحنه و به هم زدن توطئه های دشمنان در سال 88 و در پی آن بیداری اسلامی در آذرماه 89، تسخیر هواپیمایی فوق مدرن جاسوسی الکترونیک در آذرماه90 و پس از آن دستگیری جاسوس آمریکایی در خاک ایران همه نشان از لطف الهی، امدادهای غیبی دارد و صراحتاً می رساند که نظام اسلامی تفوق منطقه ای بازدارنده ای را داراست.

پایان بحران در سوریه شکستی دیگر برای استکبار جهانی است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه به اوضاع کشور سوریه اشاره کرد و افزود: تمام قدرت و نیروی استکبار جهانی این است که بتواند کاری در کشور سوریه انجام دهد اما خوشبختانه شکست خورد و بحران سوریه پایان یافت. در سوریه از 32 میلیون جمعیت، 14 میلیون حق رأی دارند که از این بین 10 میلیون با دولت بشار اسد رییس جمهور سوریه هستند و وضعیت سوریه آن چیزی که در رسانه های غربی مطرح می شود، نیست.

وی ادامه داد: آمریکا و رژیم صهیونیستی با جذب سلفی ها و وهابی ها و ایجاد یک پایگاه برای آنان در قطر و صلح آنان با طالبان و القاعده بدنبال شکست جبهه مقاومت در سوریه، حزب الله لبنان و انقلاب اسلامی ایران هستند؛ چرا که حزب الله، جبهه مقاومت و انقلاب اسلامی، مقاومت های زیادی در برابر اسرائیل داشته و همراه جبهه نجات بخش قدس و فلسطین هستند.

این نماینده مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنانش به انتخابات آینده مجلس اشاره کرد و افزود: حضور پرشور در انتخابات آینده مجلس خواهیم داشت که بنا به تعبیر مقام معظم رهبری مردم حضور دشمن شکنی در انتخابات مجلس نهم خواهند داشت.

تبیین برنامه های دشمنان برای انتخابات مجلس نهم

وی به بیان برنامه های دشمنان در انتخابات آینده مجلس پرداخت و اظهار داشت: ایجاد اغتشاش و آشوب به بهانه های مختلف، کاهش مشارکت مردمی، نفوذ در حاکمیت با عبور دادن کاندیداهای خاکستری و ایجاد اختلاف و تفرقه میان نیروهای انقلابی و ارزشی از جمله برنامه های آینده استکبار جهانی برای ایجاد توطئه ای جدید در جمهوری اسلامی ایران است.

آیت الله کعبی ابراز داشت: انتخابات نوعی شکوه حضور حقوقی ملت ایران در استفاده از حق خود در انتخاب کردن و انجام واجب شرعی و همچنین حمایت از نظام اسلامی است.

وی مشارکت فعال مردم در انتخابات مجلس نهم و تبلیغ برای حضور پرشور و حماسی از جمله مطالبات جدی از تمامی آحاد مردم خواند و عنوان داشت: انتخاب هوشمندانه و هوشیارانه نمایندگان مجلس، تأثیر بسیار مهم در روند پیشرفت و عدالت جامعه ایران اسلامی خواهد داشت.

نگاه ملی و اسلامی به جای نگاه صنفی به کاندیداهای مجلس نهم

استاد درس خارج حوزه علمیه قم ابراز داشت: آنچه که ما را در انتخاب کاندیدای اصلح کمک می کند، نگاه ملی، ارزشی و انقلابی به جای نگاه صنفی، بخشی، محله ای در انتخاب کردن نماینده مجلس شورای اسلامی است و نگاه انقلابی نشانه بصیرت و هوشمندی ملت در انتخاب نماینده مجلس است.

وی با بیان این که ملت ایران هوشیار باشد فریب افراد سودجو که با وعده های خود خواستار رأی جمع کردن هستند، اضافه کرد: این افراد با رانت ثروت و تبلیغات هنگفت و استفاده از کانون قدرت و ثروت خواهان حضور در انتخابات هستند که مردم بدانند این چنین وضعیت بیانگر وجود مشکلاتی برای این افراد است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان ساخت: رعایت اخلاق انتخاباتی، پرهیز از تخریب انتخاباتی، پرهیز از مجادله های بیهوده در انتخابات و رعایت قانون انتخاباتی از جمله انتظارات از فعالان انتخاباتی می باشد.

وی به تبیین ظرفیت والای فرهنگی و اجتماعی نظام قبیله ای و عشیره ای پرداخت و افزود: عشایر جمهوری اسلامی ایران رنگین کمانی از فضایل اسلامی را دارا هستند.

آیت الله کعبی وفای به عهد، صداقت، شجاعت و سلحشوری، کرم و مهمان نوازی، روحیه تعاون، ولایتمداری محبت، غیرت، صفا و صمیمیت، همگرایی، مستعد بودن برای دریافت آیات الهی و فطرت پاک انسانی را از جمله فضایل اسلامی نظام قبیله ای برشمرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان با بیان این که عشایر سرمایه های نظام مقدس اسلامی است، اظهار داشت: بسیج عشایر یعنی استفاده از تفکر، تدبر، تجربه، احساس و آمادگی قبیله ای برای فدا شدن در راه انقلاب اسلامی و دین مبین اسلام است./9463/پ201/ص
ارسال نظرات