۲۵ دی ۱۳۹۰ - ۱۸:۳۸
کد خبر: ۱۲۱۲۰۴

چند خبر فرهنگی از خوزستان

خبرگزاری رسا ـ گشایش یافتن نمایشگاه کتاب و نرم افزار در رامشیر، برگزاری نمایشگاه عکس اربعین در اندیمشک و افزایش استفاده از کتابخانه های عمومی استان از جمله چند خبر فرهنگی خوزستان است.
اخبار کوتاه استان خوزستانبه گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، گشایش یافتن نمایشگاه کتاب و نرم افزار در رامشیر، برگزاری نمایشگاه عکس اربعین در اندیمشک و افزایش استفاده از کتابخانه های عمومی استان از اخبار فرهنگی استان خوزستان می باشند.

گشایش یافتن نمایشگاه کتاب و نرم افزار در رامشیر

در راستای ترویج هرچه بیشتر فرهنگ کتابخوانی و استفاده از نرم افزار های سالم نمایشگاه کتاب و نرم افزار، با حضور مسئولین شهری شهرستان رامشیر گشایش یافت.

رضا پژوهش مدیر آموزش و پرورش شهرستان رامشیر در آیین افتتاحیه این نمایشگاه ضمن بیان فواید مطالعه کتاب، افزود: کتاب مانند تندبادی است که دیوار جهل را نابود می کند.

لازم به ذکر است، نمایشگاه کتاب ونرم افزار رامشیر با دوهزار جلد کتاب و نرم افزار برای بازدید عموم مهیا می باشد.

برگزاری نمایشگاه عکس اربعین در اندیمشک

همزمان با اربعین سید الشهدا نخستین نمایشگاه عکس اربعین درآموزشگاه طریق القدس اندیمشک گشایش یافت.

نمایشگاه عکس اندیمشک در قالب عکس و پوستر با محوریت واقعه عاشورا و کربلا در سعی می کنند واعقه دردناک کربلا را در اذهان مردم زنده کنند. این نمایشگاه به مدت یک هفته درآموزشگاه طریق القدس اندیمشک جهت بازدید فرهنگیان و دانش آموزان دایر می باشد.

افزایش استفاده از کتابخانه های عمومی استان خوزستان

لطف الله سپهر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست اعضای انجمن ستاد عمومی نهضت مطالعه مفید، از گشایش 11 پروژه کتابخانه در دهه فجر خبر داد و گفت: تنها مشکل در این زمینه، در حاشیه بودن مکان هایی است که به کتابخانه های اختصاص داده می شود.

در ادامه  مدیرکل کتابخانه های عمومی استان خوزستان ضمن ارائه عملکرد اداره، با اشاره به افزایش تعداد مراجعات به کتابخانه ها، افزود: تعداد مراجعات مردم به کتابخانه های سطح استان، نسبت به سال گذشته 28درصد رشد داشته است.

رحیم فضیلت پور ادامه داد: استقبال از طرح «کتاب من» نیز 24درصد افزایش یافته است، در این طرح افراد با ثبت نام و سفارش کتاب، می توانند کتاب خود را تحویل بگیرند.

مدیرکل اداره کتابخانه های عمومی استان گفت: قدردانی از فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی، ایجاد باکس های کتاب در ایستگاه ها،راه آهن ها، 12 ایستگاه های اتوبوس ، برگزاری نمایشگاه کتاب در سطح شهرستانها، تولید برنامه های متنوع صداو سیما را از برنامه های این اداره در راستای نهضت مطالعه مفید بوده است.

فضیلت پور در پایان تعداد اعضای کتابخانه های عمومی استان را 175هزار نفر عنوان کرد و بر لزوم افزایش این تعداد تاکید کرد.

حجت الاسلام محمدحسین بلک نیز ضمن ارائه گزارش عملکرد سازمان تبلیغات اسلامی خوزستان، از برگزاری نمایشگاه های کودک، تعویض کتاب های کودک کتابخانه های جهت عمیق تر کردن فرهنگ مطالعه خبر داد./9458/پ202/ص
ارسال نظرات