۲۷ دی ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۱۲۱۲۹۴

پنجمین کنگره شعر عاشورایی مازندران برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ پنجمین کنگره شعر عاشورایی مازندران با عنوان واقعه سرخ با جمعی از شاعران و مسؤولان استانی و شهرستانی در مجتمع فرهنگی نفت محمودآباد برگزار شد.
کنگره شعر عاشورايي


به گزارش خبرگزاری رسا در ساری، پنجمین کنگره شعر عاشورایی مازندران با عنوان واقعه سرخ امروز با جمعی از شاعران و مسؤولان استانی و شهرستانی در مجتمع فرهنگی نفت محمودآباد برگزار شد.

حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در این همایش به نقش مداحان و شعرا در ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) در جامعه اشاره کرد و گفت: مداحی و مرثیه سرایی یک شغل الهی است.

وی با بیان این که یک مداح و مرثیه سرای واقعی با این کار، دنیا و آخرت خود را آباد خواهد کرد و به ترویج مفاهیم دینی و مذهبی خواهد پرداخت، افزود: مداحان و شاعران از جمله کسانی هستند این افتخار نصیب آنها شده است تا اعتقادات و باورهای دینی را گسترش دهند و برخی نابسامانی‌ها را در جامعه رفع کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران ادامه داد: شاعران عزیز بدانند هر بیت شعری که در وصف ائمه معصومین (ع) می سرایند در پیش خداوند متعال بی اجر و ثواب نخواهد ماند.

حجت الاسلام شکریان
افزود: مداحان و هر کسی که در برنامه های جمعی اشعاری را قرائت می کند حتماً در سند آن شعر و مفهوم آن شعر خیلی دقت داشته باشد تا هر نوع شعری را برای مردم بازگو نکند بلکه شعری شعر است که دل انسان را تکان دهد و نسبت به اهل بیت (ع) و سیره آن ها نزدیک تر می کند.

وی با اشاره به این که
مداحان و شاعران خوب کسانی هستند که لطف الهی، شامل آنها شده و در میان اهل دل محبوب هستند، خاطرنشان کرد: این افراد از جمله کسانی هستند که شایستگی دارند تا این رابطه را استحکام بیشتری ببخشند و برخی نابسامانی‌ها را به سامان برسانند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران ادامه داد: 310 نفر از مداحان و شاعران مذهبی سراسر استان مازندران در پنجمین کنگره شعر عاشورایی شرکت کردند.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که تعداد 530 آثار ادبی به دبیرخانه پنجمین کنگره شعر عاشورایی ارسال شد، گفت: در پایان به سه نفر از شاعران در زمینه بومی، پنج نفر در زمینه آیینی، پنج نفر در زمینه مفهومی و پنج نفر در زمینه بخش ویژه جوایزی به رسم یادبود اهداء شد./950/پ203/س

ارسال نظرات