۱۲ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۱۲۲۱۹۷
مدیر منطقه پنج حوزه علمیه خواهران:

حوزه‌ علمیه‌ بهترین فرصت برای بانوان مشتاق به معارف دینی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر منطقه پنج حوزه علمیه خواهران گفت: حوزه های علمیه، یکی از مناسب‌ترین فضاهای کمال جویی و آرمان خواهی برای خواهرانی است که تشنه معارف ناب قرآن و عترت اند و شوق خدمت به اسلام و مکتب و همنوعان را دارند.
مدير منطقه پنج حوزه علميه خواهران


حجت الاسلام علی غفاری، مدیریت منطقه پنج حوزه‌های علمیه خواهران، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به این که نام‌نویسی مدارس علمیه خواهران برای سال تحصیلی 92-91 از شنبه پانزدهم بهمن شروع خواهد شد، گفت: زمان ثبت نام تا پایان وقت اداری روز یکشنبه بیست و هشتم اسفند 90 ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: حوزه‌های علمیه، یکی از مناسب‌ترین فضاهای کمال جویی و آرمان‌خواهی برای خواهرانی است که تشنه معارف ناب قرآن و عترت اند و شوق خدمت به اسلام و مکتب و همنوعان را دارند.

حجت الاسلام غفاری از تحصیل دو هزار و هشتصد طلبه خواهر در منطقه پنج خبر داد و بیان داشت: این تعداد طلبه درابتدای استقرار مدیریت منطقه پنج هزار و 200 نفر بوده است.

وی با بیان این که تعداد مدارس علمیه خواهران از سال 86 از از 21 مدرسه به 28 مدرسه ارتقا پیدا کرده است، افزود: با آغاز استقرار مدیریت استانی خواهران در مازندران سطح سه نیز در این منطقه راه اندازی شده است.

حجت الاسلام غفاری همچنین طلاب خواهر را مهندسین رفتار و اخلاق جامعه معرفی کرد و ادامه داد: اگر در جامعه شاهد حضور بانوان با اخلاق باشیم بسیاری از مشکلات و ناهنجاری‌های اجتماعی و اخلاقی که امروز شاهد آن هستیم کاهش خواهد یافت.

وی با بیان این که امروز حوزه‌های علمیه نقش بسیار مهم و حساسی در حفظ و حراست از ارزش‌های دینی بر عهده دارند، خاطرنشان کرد: باید با همه توان از این مراکز دینی حمایت کنیم تا هر روز شاهد رشد و شکوفایی آنها باشیم.

مدیر منطقه پنج حوزه علمیه خواهران با بیان این که نظام آموزشی تربیتی حوزه های علمیه خواهران با حفظ اصول اساسی، متناسب با ویژگی های اختصاصی بانوان و نیازهای جامعه طراحی شده است، خاطرنشان کرد: هدف آن تربیت خواهران دین شناس، صاحب نظر، متخلّق به اخلاق اسلامی، توانمند در تبلیغ و ترویج آموزه‌های دینی، تدریس، تحقیق، تألیف، مدیریت فرهنگی، پاسخ‌گو به نیازهای علمی معرفتی بانوان است.

حجت الاسلام غفاری تصریح کرد: حوزه علمیه دارای چهار مقطع تحصیلی شامل دوره عمومی(کارشناسی)، دوره عالی(کارشناسی ارشد)، دوره تخصصی(دکترا)، دوره فوق تخصص اجتهاد(فوق دکترا) هستند.

وی با اشاره به این که شیوه تحصیل در حوزه های علمیه خواهران در دوره عمومی(سطح دو) به صورت حضوری و نیمه حضوری است، خاطرنشان کرد: همچنین مقطع سطح دو، برای دارندگان مدرک سیکل هفت ساله و برای دارندگان مدرک دیپلم و بالاتر پنج ساله است.

مدیر منطقه پنج حوزه علمیه خواهران با بیان این که‌ نام‌نویسی از متقاضیان تحصیلات علوم حوزوی به شیوه اینترنتی صورت می‌گیرد، گفت: علاقه‌مندان می تواند برای تهیه کارت ثبت‌نام و دفترچه راهنمای پذیرش سال 91 به سایت پذیرش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران به نشانی whc.ir/paziresh و یا به مدارس علمیه شهر خود مراجعه کنند./950/ت302/س

ارسال نظرات