۱۳ بهمن ۱۳۹۰ - ۲۰:۱۲
کد خبر: ۱۲۲۳۱۲

دوره تربیت مربی قرآن در زنجان برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای هیئات مذهبی شهرستان زنجان از برگزاری دوره تربیت مربی قرآن کریم همزمان با ایام دهه فجر در استان زنجان خبر داد.
قرائت قرآن
به گزارش خبرگزاری رسا از زنجان به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان، حجت‌الاسلام علیرضا مهران‌فر، رئیس شورای هیئات مذهبی شهرستان زنجان اظهار داشت: دوره تربیت مربی قرآن در زنجان در راستای قرآن محوری برگزار می‌شود که آن فعالان و پایه‌گذاران هیئت‌های مذهبی حضور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه دیدار با خانواده‌های شهدا از دیگر برنامه‌های شورای هیئات مذهبی شهرستان در دهه فجر است، اضافه کرد: تهیه بانک اطلاعاتی از هیئت‌ها از دیگر اقدامات این شورا محسوب می‌شود که شامل تعداد مجوزهای صادر شده، اطلاعات مسئولان، میزان تحصیلات آن‌ها و تعداد هیئت‌ها است‌.

حجت‌الاسلام مهران‌فر با اشاره به اینکه نشست هم‌اندیشی با تعدادی از اساتید دانشگاه و حوزه، برخی از مسئولان هیئت‌ها و صاحبان فکر در زنجان برگزار می‌شود، تصریح کرد: در این نشست تهدیدها و فرصت‌های موجود در هیئت‌های مذهبی بررسی می‌شود.

وی افزود: برگزاری نشست هم‌اندیشی در روز 20 بهمن ماه در راستای برنامه‌ریزی‌های آینده دست‌مایه‌ای است تا چشم‌اندازی برای فعالیت‌ها تعریف شود و فعالیت‌های آینده بر اساس آن‌ها صورت گیرد.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان زنجان با بیان اینکه تعیین رابطان فرهنگی برای هیئت‌های مذهبی از ابتکارات شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان زنجان به شمار می‌رود، ادامه داد: در حال حاضر تعداد زیادی از هیئت‌ها رابط مورد نظر خود را معرفی نکرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه 700 هیئت مذهبی در شهرستان زنجان وجود دارد، تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته حداقل باید 200 رابط تاکنون معرفی می‌شد.

حجت‌الاسلام مهران‌فر همچنین به برگزاری دوره‌های آموزشی شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان در قم و مشهد اشاره کرد و افزود: این دوره‌ها که به صورت یک روزه و دو روزه برگزار شد که نتایج بسیار مفیدی برای شرکت‌ کننده‌ها داشته است.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان زنجان با اشاره به انتشار گاهنامه‌ علمداران توسط این شورا ادامه داد: تبادل اطلاعات و هم‌اندیشی از بزرگ‌ترین اهداف انتشار این نشریه به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه اعزام مبلغ و مبلغه به هیئت‌های مذهبی از جمله اقدامات شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان زنجان به شمار می‌رود، خاطر نشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این اعزام در آینده نیز صورت می‌گیرد.

حجت‌الاسلام مهران‌فر با تاکید بر اهمیت فعالیت‌های فرهنگی در هیئت‌های مذهبی اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در نظر داریم بودجه‌های جذب شده صرف فعالیت‌های فرهنگی و ارتقای سطح آن‌ها شود.

وی با اشاره به اینکه هدف از اجرای برنامه‌های مختلف توسط شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان زنجان ارائه الگوهای مناسب به جامعه است، اضافه کرد: تاکنون نیز برنامه‌های زیادی به عنوان الگو معرفی شده‌اند.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان زنجان با بیان اینکه برخی از برنامه‌های هنری را می‌توان در هیئت‌های مذهبی پیاده کرد، یادآور شد: با ایجاد فضای مناسب و بسترسازی می‌توان نمایش‌های سنگین، هنری و معنوی در هیئت‌ها اجرا کرد.

وی همچنین با اشاره به اهمیت تعامل با هیئت‌های مذهبی موجود در شهرستان زنجان تصریح کرد: مهم‌ترین اهداف در این تعاملات حمایت از برنامه‌های مستقل هیئت‌ها است که بر اساس توانایی‌ها و برنامه‌ریزی‌های خود انجام می‌دهند.

حجت‌الاسلام مهران‌فر به برگزاری کارگاه آموزشی 65 نفره در استان زنجان اشاره کرد و افزود: این کارگاه با حضور مسئولان و اعضای شورای هیئت‌های مذهبی و کانون مداحان تشکیل می‌شود که در یک کارگاه یک روزه آموزش‌های مورد نظر را می‌بینند.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان زنجان در ادامه سخنان خود به حمایت اعضای هیئت‌های مذهبی و زیر پوشش قرار دادن 100 یتیم اشاره کرد و گفت: این افراد خیر که تعدادی از نیازمندان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) را حمایت می‌کنند به عنوان الگو در جامعه مطرح می‌شوند.

وی همچنین با اشاره به کمیته بانوان شورای هیئت‌های مذهبی اضافه کرد: هیئت‌های بانوان آسیب‌پذیرتر از سایر هیئت‌ها بوده و باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند./935/د102/س
ارسال نظرات