۰۳ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۹:۰۱
کد خبر: ۱۲۳۷۰۸
امام جمعه زنجان:

موفقیت دانشمندان جوان ایرانی دشمنان را نگران کرده است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام و المسلمین خاتمی گفت: دستیابی دانشمندان جوان ایرانی به فناوری های نوین، سیاست انحصاری غرب را با شکست رو به رو کرده است.
موفقیت دانشمندان جوان ایرانی دشمنان را نگران کرده است
به گزارش خبرگزاری رسا از زنجان به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان، حجت الاسلام و المسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان در دیدار رئیس و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی زنجان با ابراز خرسندی از فعالیت‌‌های دانشگاه آزاد اسلامی و خدمات این دانشگاه به کشور اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی در بحث کمیت به خوبی درخشیده است و باید خیز دوم این دانشگاه معطوف به امور کیفی باشد و ارتباط رشته‌های دانشگاه با نیازهای جامعه مورد توجه و لحاظ شود.

وی با اشاره به موفقیت جوانان ایران در عرصه های علمی ملی و بین المللی ادامه داد: آمار ارائه شده از سوی رئیس دانشگاه دلگرم کننده است و تجربه ثابت کرده که ضریب هوشی ایرانیان بالاست و نتایج المپیادها و مسابقات بین‌المللی مبین موضوع است.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی با بیان اینکه موفقیت جوانان دانشمند ایرانی دشمنان را نگران کرده است، تصریح کرد: دستیابی دانشمندان جوان ایرانی به فناوری های نوین در عرصه های مختلف به ویژه انرژی هسته ای، سیاست انحصاری غرب را با شکست رو به رو کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان به غیر دولتی بودن دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی نهادی مردمی است و از بودجه عمومی کشور استفاده نمی‌کند، از این رو باید شهریه های این دانشگاه با وضعیت معیشتی مردم همخوانی داشته باشد.

همچنین در ابتدای این نشست، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی زنجان با ابراز خرسندی از انتصاب حجت الاسلام و المسلمین خاتمی از سوی مقام معظم رهبری به عنوان نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان از فعالیت‌های این نهاد آموزشی و گسترش کمی و کیفی چشم گیر آن گزارشی ارائه کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی زنجان به عنوان بزرگترین نهاد آموزش عالی استان صاحب عناوین برتر کشوری در عرصه‌های علمی، آموزشی، رفاهی و ورزشی است.

علی اصغر پرتوی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی زنجان دارای 14 هزار دانشجو، 310 عضو هیئت علمی تمام وقت و 135 هزار متر مربع فضای آموزشی، کارگاهی، آزمایشگاهی و خوابگاه‌های دانشجویی برای برادران و خواهران است.

وی با بیان اینکه این واحد دانشگاهی تا کنون بیش از 33 هزار فارغ التحصیل تحویل جامعه داده است، افزود: بیش از یک هزار عنوان مقاله علمی از سوی اعضای هیئت علمی این دانشگاه در مجلات معتبر علمی داخل و خارج چاپ و یا کنگره‌های بین‌المللی ارائه شده است./935/د102/س
ارسال نظرات