۰۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۵:۲۴
کد خبر: ۱۲۳۹۰۳
علما و مسؤولان استان زنجان:

انتخابات نماد مردم سالاری دینی است

خبرگزاری رسا ـ علما، روحانیان و مسؤولان استان زنجان حضور پرشور مردم در انتخابات را موجب ناامیدی دشمنان دانستند و تصریح کردند: انتخابات نماد مردم سالاری دینی است.
انتخابات
حجت‌الاسلام منصور فرجی، امام جمعه موقت زنجان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، اظهار داشت: ایجاد فرصت برای مردم به منظور حضور در انتخابات یکی از مصادیق بارز وجود دموکراسی در کشور است.

وی با بیان اینکه از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی توجه بسیاری به عملی کردن دموکراسی در کشور شده است، ادامه داد: در حال حاضر مردم بسیاری از کشورها از این حق طبیعی محروم هستند.

امام جمعه موقت زنجان با اشاره به اینکه در طول 33 سال گذشته از پیروزی انقلاب اسلامی نمود دموکراسی در کشور بیشتر و پررنگ تر شده است، افزود: حاکمیت دموکراسی در کشور موجب مخالفت برخی از کشورهای منطقه با کشور شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر حضور گسترده مردم در انتخابات اضافه کرد: مردم با حضور پرشور در انتخابات توطئه های دشمنان را خنثی می کنند.

حجت الاسلام فرجی با اشاره به حضور 33 ساله مردم در عرصه های مختلف نظام ادامه دادک مردم با حضور باشکوه در انتخابات پاسخ دندان شکنی به دشمنان می دهند.

وی با اشاره به مردمی بودن مسئولان نظام اضافه کرد: در 33 سال گذشته مسئولان نظام همواره از سوی مردم انتخاب شده اند.

امام جمعه موقت زنجان با اشاره به این که حضور پر رنگ در انتخابات موجب تشکیل مجلسی با قدرت می شود، افزود: مردم باید با هوشیاری و بصیرت تمام در انتخابات شرکت کنند.

انتخابات حماسه‌ای دیگر برای ملت ایران خواهد بود

همچنین حجت‌الاسلام تیموری، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی استان زنجان گفت: انتخابات با حضور پرشور مردم به حماسه‌ای دیگر تبدیل می‌شود.

وی با بیان این که همه انتخابات برگزار شده در سطح کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی با حضور پرشور مردم همراه بوده است، ادامه داد: در این دوره نیز مردم کشور با حضور پرشور وفاداری خود را به نظام و انقلاب نشان می‌دهند.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی استان زنجان در ادامه با اشاره به حضور گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: در حال حاضر به علت تحریم‌های اعمال شده علیه کشور پس از فتنه 88، انتخابات مجلس نهم از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی با اشاره به این که حضور پرشور مردم در انتخابات همچون مشتی بر دهان دشمنان است، افزود: با شناختی که از مردم کشور وجود دارد، این بار نیز همچون دوره‌های گذشته با حضوری پر رنگ در انتخابات شرکت می‌کنند.

حجت‌الاسلام تیموری اذعان داشت: مردم کشور بار دیگر با حضوری پررنگ نقشه‌های شوم دشمنان را خنثی کرده و آنها را از مقاصد خویش نا امید می‌کنند، مسئولان نظام نیز باید به ایجاد فضایی سالم و پرشور در انتخابات بپردازند.

مردم با حضور در انتخابات نقشه‌های دشمنان را خنثی می‌کنند

حجت‌الاسلام علی دشتکی، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان نیز در گفت‌و‌گو با رسا اظهار داشت: مردم با حضور در انتخابات نقشه‌های دشمنان را خنثی می‌کنند، در حقیقت حضور حداکثری مردم در انتخابات یکی از موضوعاتی است که موجب اقتدار نظام می‌شود.

وی با اشاره به بیداری اسلامی به وجود آمده در کشورهای منطقه ادامه داد: الگوی این کشورها برای عملکرد نظام جمهوری اسلامی ایران است.

حجت‌الاسلام دشتکی با اشاره به این که حضور حداکثری مردم در انتخابات موجب سرعت گرفتن تحولات به وجود آمده در منطقه می‌شود، افزود: مردم با حضور پرشور در انتخابات موجب دلگرمی مردم کشورهای منطقه می‌شوند.

وی با اشاره به این که در حال حاضر یک هزار و 500 طلبه و مبلغ در استان زنجان در حال فعالیت هستند، ادامه داد: این بار نیز همچون ادوار گذشته مبلغان و روحانیون زنجانی با حضوری پرشور و پررنگ در انتخابات شرکت می‌کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ضرورت انتخاب کاندیدای اصلح و مردم‌دار اضافه کرد: در حال حاضر نظام جمهوری اسلامی برای ادامه راه پر موفقیت خود نیاز به نمایندگان اصلح دارد.

وی با اشاره به این که حضور در انتخابات یک تکلیف شرعی برای همه افراد محسوب می‌شود، ادامه داد: به یقین مردم کشور بار دیگر با حضور در پای صندوق‌های رأی حماسه‌ای دیگر می‌آفرینند.

حضور در انتخابات نشان از بی‌تاثیر بودن تحریم‌هاست

همچنین حجت‌الاسلام علی طالبی، امام جمعه صائین قلعه با اشاره به تحریم‌های صورت گرفته علیه کشور گفت: مردم با حضور در انتخابات بی‌تاثیر بودن تحریم‌ها علیه کشور را نشان می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه حضور پرشور مردم در انتخابات مشت محکمی بر دهان دشمنان است، اضافه کرد: مردم کشور همیشه با حضور در صحنه‌های سرنوشت‌ساز علاوه بر تولید قدرت برای کشور تعادل روحی دشمنان را به هم‌زده‌اند.

امام جمعه صائین قلعه در ادامه با اشاره به ضرورت ایجاد امنیت انتخاباتی اضافه کرد: ایجاد امنیت در انتخابات وظیفه مسئولان ذیربط در این زمینه است، مردم با حوضر در انتخابات به جهانیان نشان می‌دهند که تحریم‌ها هیچ تاثیری براستقلال کشور نداشته و دشمنان توان مقابله با پیشرفت‌های کشور را ندارند.

حجت‌الاسلام طالبی با اشاره به این که مرم ایران با حضور پرشور خود موجب به هم ریخته شدن برنامه‌ریزی‌های دشمنان می‌شوند، افزود: در حال حاضر دشمنان با ملتهب و آشفته کردن فضای سیاسی در تلاش برای کمرنگ کردن حضور مردم در انتخابات هستند.

وی خاطر نشان کرد: دشمنان در تلاش بسیار برای کارشکنی علیه نظام و انقلاب هستند، ولی ملت ایران بار دیگر با حضور در انتخابات دشمنان را غافلگیر می‌کنند.

شرکت در انتخابات تکلیفی شرعی برای همگان است

حجت‌الاسلام عبدالوهاب صبحی، مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان ماهنشان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان شرکت در انتخابات را تکلیفی شرعی برای همگان دانست و اظهار داشت: مردم ایران با حضوری پرشور و حداکثری در انتخابات دشمان را از مقاصد شوم خود مایوس می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه شرکت در انتخابات یک تکلیف شرعی و همگانی برای همه واجدان شرایط محسوب می‌شود، افزود: ملت ایران از همان زمان پیروزی انقلاب اسلامی حضوری فعال در انتخابات داشته و تجربه انتخابات گذشته نشان دهنده این است که مردم ایران این بار نیز پرشورتر از ادوار گذشته در انتخابات شرکت می‌کنند.

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان ماهنشان با اشاره به برخی از اقدامات دشمنان در زمینه حضور نداشتن مردم در صحنه انتخابات ادامه داد: مردم با حضور پرشور در انتخابات مشت محکمی بر دهان کارشکنان و بدخواهان نظام جمهوری اسلامی می‌زنند.

وی اذعان داشت: در حال حاضر بسیاری از کشورهای غربی و بدخواهان نظام برای ضربه زدن به کشور انتخابات را وسیله‌ای قرار داده‌اند تا در صورت عدم حضور و یا حضور کمرنگ مردم از آن برای ضربه زدن به نظام استفاده کنند.

حجت‌الاسلام صبحی همچنین با اشاره به لزوم انتخاب کاندیدای اصلح و داری صلاحیت لازم برای نمایندگی شهر و استان ادامه داد: مردم باید به انتخاب اصلح‌ترین و شایسته‌ترین فرد بپردازند.

وی با تاکید بر ضرورت توجه به تبلیغات صحیح و اصولی از سوی کاندیداها اضافه کرد: تبلیغات بسیار دلیل بر صلاحیت کاندیداها نیست، باید فردی که از سوی مردم انتخاب می‌شود، دارای صلاحیت لازم به منظور حضور در مجلس را داشته باشد./935/ز502/س
ارسال نظرات