۰۸ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۰
کد خبر: ۱۲۴۰۳۲

عناوین چند خبر کوتاه از حوزه علمیه خوزستان

خبرگزاری رسا ـ برگزاری کارگاه تخصصی ادیان و مذاهب در حوزه علمیه اروند کنار، برپایی همایش شناخت فرقه حجتیه در ماهشهر و برگزاری همایش عفاف و حجاب با حضور طلاب خواهر در آبادان عناوین چند خبر کوتاه از حوزه های علمیه خوزستان است.
عناوین چند خبر کوتاه از حوزه علمیه خوزستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوزستان، برگزاری کارگاه تخصصی ادیان و مذاهب در حوزه علمیه اروندکنار، برپایی همایش شناخت فرقه حجتیه در ماهشهر، برگزاری همایش عفاف و حجاب در آبادان و برگزاری همایش شکوفایی مساجد در شهرستان رامهرمز عناوین چند خبر کوتاه از استان خوزستان است.

کارگاه تخصصی ادیان و مذاهب در حوزه علمیه اروند کنار برگزار شد

کارگاه آموزش تخصصی با موضوع ادیان و مذاهب اسلامی در حوزه علمیه خواهران اروندکنار برگزار شد.

در این کارگاه بک روزه حجت الاسلام مدنی رییس اداره تبلیغات اسلامی آبادان عوامل اساسی پیدایش اختلافات میان مذاهب اسلامی را وجود ابهامات و ناشناخته هایی که مذاهب نسبت به یکدیگر دارند بیان کرد.

وی در ادامه فقدان ارتباطات علمی بین علما ،دانشمندان و مذاهب اسلامی را از عوامل مهم تفرقه دانست و بهترین راه برای زدودن تفرقه ها را احیای فرهنگ تعامل گفت وگو بین پیروان مذاهب برشمرد .

حجت الاسلام مدنی افزود: اهل بیت پیامبر(ص) از مقام و منزلت بسیار بالایی برخوردارند که بسیاری از غیرمسلمانان به این جایگاه ومقام اذعان نموده اند و آیات قرآن در این زمینه گواه بر این موضوع است.

همایش شناخت فرقه حجتیه در شهرستان ماهشهر برگزار شد

همایش شناخت فرقه حجتیه در مسجد علی ابن ابیطالب (ع) شهرستان ماهشهر برگزارشد.

در این همایش حجت الاسلام رجبی از اساتید حوزه علمیه قم بیان کرد حضرت مهدی(عج) در زمان غیبت نیز نظاره گر اعمال و رفتار مسلمانان است.

وی افزود: در جهان امروز افرادی خود را به دروغ مدعیان امام زمان(عج) می نامند و می خواهند که با زبان خود تحریفاتی در دین ایجاد نمایند.

حجت الاسلام رجبی در پایان پیدایش فرقه های انحرافی را نتیجه بی بصیرتی مردم دانست و یاد آور شد گام برداشتن در مسیر حق در این برهه حساس بسیار مهم است.

همایش عفاف و حجاب در آبادان برگزار شد

همایش عفاف و حجاب در آبادان روز گذشته با حضور جمعی از دانش آموزان، مربیان و طلاب حوزه علمیه فاطمه الزهرا(س) آبادان در تالار معلم این شهرستان برگزار شد.

در این همایش خانم بهاء الدینی استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت حجاب و عفاف در جهت داشتن خانواده ای سالم اظهار داشت: توطئه استکبار در جهت منحرف نمودن جوانان از راه های مختلف صورت می گیرد که مهم ترین آنها بحث کم رنگ نمودن اصل عفاف و حجاب از طریق رسانه ها است.

وی در ادامه با تأکید بر اهمیت نقش حجاب و پوشش در داشتن یک جامعه سالم افزود: حجاب نه تنها محدودیت است بلکه سبب پیشرفت زنان در جامعه می شود.

گفتنی است این همایش به همت اداره تبلیغات اسلامی و با همکاری اداره آموزش و پرورش شهرستان آبادان برگزار شد.

همایش شکوفایی مساجد در شهرستان رامهرمز برگزار شد

همایش شکوفایی مساجد روز گذشته با حضور امام جمعه، ائمه جماعات و هیئت امنای مساجد و مسؤولان محلی شهرستان رامهرمز برگزار شد.

در این همایش حجت الاسلام عبدالحسین محمدی پور امام جمعه رامهرمز ضمن تشکر از زحمات اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رامهرمز گفت: این اداره توانسته اقدامات تأثیر گذاری در رابطه با فعالیتهای فرهنگی، تجهیز و مرمت مساجد انجام دهد.

در ادامه این همایش حجت السلام حسینوند رئیس اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان به بیان گزارشی از عملکرد اداه تبلیغات اسلامی این شهرستان پرداخت و گفت: درسال جاری بیش از چهارمیلیارد ریال جهت انجام فعالیتهای فرهنگی دراختیار مساجد قرار گرفته است.

وی در ادامه اظهار داشت: مسجد بهترین مکان جهت تربیت جوانان است و خانواده هایی که دغدغه ی تربیت اسلامی فرزندان خود را دارند باید آنان را به حضور در برنامه های فرهنگی مساجد هدایت نمایند./9464/پ201/س
ارسال نظرات