۱۱ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۱۲۴۳۸۴

‌665 هزار نفر واجد شرایط حضور در انتخابات زنجان هستند

زنجان ـ رییس ستاد انتخابات استان زنجان‌ گفت: 665 هزار و 139 نفر واجد شرایط حضور در انتخابات نهمین دوره نجلس در استان زنجان هستند.
انتخابات
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، فیروز احمدی، رییس ستاد انتخابات استان زنجان، 11 اسفند در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی با داشتن مردمی ولایی و اعتقادی، بار دیگر با حضور حماسی در انتخابات 12 اسفند پیروز میدان خواهند شد.

وی یکی از ویژگی های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را مردم سالاری دینی دانست و افزود: انتخابات به عنوان یکی از مهم‌ترین معیارهای سنجش مردم سالاری دینی، همواره با حضور مردم با انگیزه و باور دینی همراه بوده است، چراکه ملت حضور در انتخابات را به عنوان یک تکلیف شرعی و ملی تلقی کرده اند.

احمدی با بیان این‌که مردم با حضور گسترده خود در انتخابات فتنه های دشمن را دفع می کنند، گفت: نمایندگانی باید از سوی مردم زنجان انتخاب شوند که تمام وقتشان را صرف خدمت و ارتباط با مردم کرده و به دنبال توسعه استان باشند.

وی، ولایت پذیری، عدم وابستگی به کانون‌های قدرت و ثروت، عدم سرسپردگی و وامداری به جریان‌ها و جناح‌های سیاسی و صادقانه در خدمت مردم بودن را از جمله شاخص های انتخاب نمایندگان عنوان کرد و ادامه داد: شاخص های انتخاب نمایندگان، همان شاخص های ابتدای انقلاب اسلامی است، که بر اساس مبانی دینی و اعتقادی بیان می شود.

رییس ستاد انتخابات استان زنجان،ولایت پذیری و التزام عملی به اسلام را مهم‌ترین شاخص انتخاب نمایندگان عنوان کرد و گفت: با وجود همه فشارها و تهدیدها، ایران اسلامی یک کشور مستقل، خودکفا و بدون هیچگونه وابستگی است و فشارها و تهدیدهای دشمنان آنچنان مدیریت شد که تبدیل به برکت و رحمت و فرصت برای مردم و نظام شد.

احمدی با اشاره به میزان مشارکت مردم استان زنجان در هشت دوره گذشته انتخابات مجلس شورای اسلامی، بیشترین میزان آن را در دوره پنجم با 85 درصد مشارکت عنوان کرد و یادآور شد: مردم استان از دوره اول تا دوره هشتم به ترتیب با 53، 67، 67، 68، 85، 73، 59 و 66 درصد مشارکت در انتخابات حضور پیدا کرده اند.

وی با بیان این که 665 هزار نفر واجد شرایط رأی دادن در استان هستند گفت: در حال حاضر شاهد شور و نشاط قابل توجهی از سوی مردم هستیم و پیش بینی می شود که مردم استان مشارکت گسترده ای در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی داشته باشند.

وی با بیان این که حضور گسترده مردم در انتخابات به منزله مبارزه با استکبار جهانی است، اضافه کرد: مردم زنجان نیز همچون مردم سایر استان‌ها باشکوه و گسترده در انتخابات شرکت کرده و در عرصه های مختلف سیاسی و اجتماعی توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با اشاه به ضرورت توجه مردم به حدود اختیارات و وظایف نمایندگان مجلس، به انتخاب کاندیدای اصلح از سوی مردم تاکید کرد و افزود: انتخاب فرد اصلح موجب تشکیل مجلسی قوی و کارآمد می شود، مجلسی که مقابل زیاده‌خواهی‌های استکبار جهانی می‌ایستد./935/پ202/س
ارسال نظرات