۱۴ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۱۲۴۷۷۸

راه اندازی مرجع کتابخانه ای«حسین‌شناسی» در حسینیه اعظم زنجان

خبرگزاری رسا ـ مرجع تخصصی امام حسین‌شناس در آینده نزدیک، در مسجد حسینیه اعظم زنجان راه‌اندازی خواهد شد.
عزاداري امام حسين ، محرم، عاشورا
به گزارش خبرگزاری رسا از زنجان به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان، مجتبی شهامی، مسؤول روابط عمومی مسجد حسینیه اعظم زنجان، با اشاره به این‌که کتابخانه سیدالشهدا(ع) این حسینیه در سال 89 به بهره‌برداری رسیده است، گفت: این کتابخانه به مساحت 100 مترمربع در طبقه زیرین فاز 3 حسینیه اعظم زنجان با هدف ایجاد مرجع تخصصی امام حسین‌شناسی، به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: از آن‌جایی‌که تأمین منابع کتب این کتابخانه برعهده «نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور» است، امیدواریم با تأمین کتب باقی مانده کتابخانه، مرجع تخصصی امام حسین‌شناسی حسینیه اعظم زنجان، در آینده‌ای نزدیک، تجهیز شود.

مسئول روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان، ابراز کرد: در حال حاضر، کتابخانه سیدالشهدا(ع) حسینیه اعظم زنجان، با در برداشتن بیش از 75 هزار جلد کتاب با موضوعات عاشورا، محرم و سیره ائمه معصومین(ع) به ویژه امام حسین(ع)، در دو بخش خواهران و برادران از ساعت 8 صبح تا 19 فعالیت می‌کند.

شهامی، تصریح کرد: عدم وجود فضای علمی ـ معنوی در مناطق جنوبی شهر زنجان، سبب شده است که استقبال نوجوانان و جوانان علاقه‌مند به مباحث دینی در این مناطق، از کتابخانه سیدالشهدا(ع) حسینیه اعظم زنجان بیشتر شود.

وی یادآور شد: با توجه به این‌که اعتباری بالغ بر 4 میلیارد ریال جهت آماده‌سازی محل کتابخانه سیدالشهدا(ع) صرف شده است، فضای وسیعی جهت ایجاد قرائت‌خانه، سایت کودکان و سالن کتب مرجع برای این کتابخانه طراحی و اجرا شده است.

مسئول روابط عمومی حسینیه اعظم زنجان، خاطرنشان کرد: امید داریم ایجاد مرجع تخصصی امام حسین‌شناسی در قلب پایتخت شور و شعور حسینی کشور، گامی مهم در جهت ارتقاء سطح دانش مردم درخصوص سیدالشهدا(ع) و سیره ایشان باشد./935/د101/س
ارسال نظرات