۲۰ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۱۲۵۱۸۵
راهیان نور(8)؛

ساخت دو یادمان جدید در هویزه

خبرگزاری رسا ـ یادمان شهیده سهام خیام و شهید حامد جرفی در شهر هویزه ساخته خواهد شد.
هويزه
حمید عدالت پناه، مسؤول محور هویزه ستاد مرکزی راهیان نور، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا از ساخت یادمان شهیده سهام خیام و شهید حامد جرفی در سال جدید خبر داد و گفت: در ادامه گسترش فضای فرهنگی و تاثیرگذاری در یادمان های و معراج های شهدا این دو یادمان ساخته می شود.

این مقام مسؤول خاطر نشان ساخت: این دو یادمان با همکاری ستاد مرکزی راهیان نور، فرمانداری و بنیاد شهید شهر هویزه ساخته خواهد شد.

وی به بیان نحوه شهادت شهیده سهام خیام پرداخت و گفت: شهیده خیام دانش آموز ۱۲ ساله ای است که در روزهای دفاع مقدس در حالی که مشغول شستن ظرف در حاشیه رودخانه بود، به نیروهای عراقی که در پاسگاه ژاندرمری هویزه روبروی وی ایستاده اند، اعتراض کرده و به طرف آنان سنگ پرتاب می کند، نیروهای عراقی هم چند بار به وی تذکر می دهند و وی را مسخره می کنند که در ادامه با پافشاری شهیده خیام بر سنگ انداختن مواجه می شوند، تا این که فرمانده عراقی دستور شهادت وی را صادر می کند.

عدالت پناه عنوان داشت: بنا به گفته یکی از دوستان شهیده خیام گلوله به سر وی اصابت کرده بود، طوری که هنگام دفن مجبور شدند سر او را در نایلون بگذارند و دفن کنند.

این مقام مسؤول در ادامه به تبیین نحوه شهادت شهید جرفی پرداخت و افزود: شهیدحامد جرفی سال ۵۹ بخشدار هویزه بود و در دوران پس از انقلاب و آغاز جنگ علاوه بر مسؤولیت اداره این بخش، فرماندهی نیروهای بسیجی شهرستان هویزه را بر عهده داشت تا این که با حمله دشمن متجاوز بر اثر اصابت گلوله مستقیم توپ به بخشداری هویزه آسیب دید و بعد از حدود ۳۰ روز در بیمارستان به شهادت رسید.

ویزیت بیش از چهار هزار نفر توسط دارالشفای هویزه

وی گفت: دارالشفای شهدا در مدت سه روز برپایی در شهرستان دشت آزادگان هویزه بیش از چهار هزار و 200 نفر از مردم هویزه را به صورت رایگان ویزیت کند.

محسن دیانی، دبیرکمیته بهداشت و درمان ستاد راهیان نور، از اقامت سه روزه دارالشفای شهدا به همت پزشکان متخخصی بسیجی کشور در شهرستان هویزه خبر داد و گفت: این دار الشفا روز گذشته با برگزاری مراسمی کارخود را به پایان رساند.

وی با اشاره به شهدای گرانقدری همچون علم الهدی، جرفی، چمران که با حضور در مناطق محروم علم و تخصص خود را در راه خدمت به مردم محروم به کار گرفتند، گفت: اجرای طرح دارالشفای شهدا به ویژه در هویزه خدمتی است از سوی جامعه پزشکان در ادامه راه این شهدای بزرگوار است.

وی با تشکر از همراهی مسؤولان شهر هویزه و دشت آزادگان با دارالشفای شهدا، افزود: دارالشفای شهدا با حضور ۱۵ پزشک متخصص و یک تیم پزشکی ۵۵ نفره، توانست در مدت سه روز چهار هزار و دویست نفر را به طور رایگان ویزیت کند./9463/ت302/ص
ارسال نظرات