۲۰ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۱۲۵۱۹۰

چند خبر کوتاه از خوزستان

خبرگزاری رسا ـ برگزاری جشن احسان و نیکوکاری در مناطق مختلف خوزستان، برگزاری پنجمین یادواره بزرگ شهدای دانشگاه صنعت نفت اهواز و برگزاری همایش 5000 نفری وحدت فعالان عرصه فرهنگی در اندیمشک عناوین چند خبر کوتاه از خوزستان است.
چند خبر کوتاه از خوزستان
حامد اکبری، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به تعداد پایگاه های جمع آوری کمک های مردمی مستقر در استان تصریح کرد: سه هزار پایگاه در سطح استان دایر شده است که دو هزار و 500 پایگاه در مدارس و ادارات و 500 پایگاه در سطح معابر عمومی مستقر گردیده اند.

وی به مشارکت دستگاه دولتی در این حرکت مردمی اشاره و خاطرنشان کرد: جشن نیکوکاری با همکاری ارگان هایی از جمله صدا و سیما، سازمان بسیج سازندگی و آموزش و پرورش در حال برگزاری است.

برگزاری پنجمین یادواره بزرگ شهدای دانشگاه صنعت نفت اهواز

پنجمین یادواره شهدای دانشگاه صنعت نفت اهواز با حضور عبدالحسین بیات معاون وزیر نفت کشور، مجید چگینی مسؤول مرکز مقاومت بسیج وزارت نفت کشور، حجت الاسلام محسن شفیعی مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های خوزستان و جمعی از دانشجویان دانشگاه نفت اهواز و خانواده های شهدا عصر دیروز برگزار شد.

عبدالحسین بیات معاون وزیر نفت کشور در ابتدای این مراسم با اشاره به مقام والای شهدا اظهار داشت: شهیدان با پیمودن راه سعادت و جاودانگی، کشور را در مسیر پیشرفت در چهارچوب قوانین اسلامی سوق دادند.

وی تصریح کرد: هر کسی که در راه پیشرفت و تعالی کشور قدمی بردارد برای استحکام و سرافرازی این ملت عزیز این مهم را انجام داده است.

بیات در بخش دیگری از سخنان خود به حضور دشمن شکن مردم در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: ملت ایران با حضور خود در پای صندوق های رای، دین خود را به شهدای والا مقام ادا کردند.

معاون وزیر نفت کشور خاطرنشان کرد: دشمن بر این باور بود که مردم در انتخابات شرکت نمی کنند، این تفکر نه تنها به ثمر نرسید بلکه ملت ایران با حضور خود نشان داد که هیچ لغزش و انحرافی در حمایت از نظام اسلامی ایران ندارد.

وی افزود: امروزه خدا را شاکر هستیم که توطئه های استکبار جهانی هیچ لکه ای در وحدت، همدلی و اتحاد مردم ایران زمین ایجاد نکرده و نخواهد کرد.

معاون وزیر نفت کشور با اشاره به این که شهادت بالاترین کمال انسان است و اظهار داشت: علمای ما شهادت را یکی از بالاترین و کامل ترین چیزی می دانند که بشر با پیمودن راه های تزکیه نفس و رضای خداوند متعال به آن می رسد.

گفتنی است، در پایان پنجمین یادواره شهدای دانشگاه صنعت نفت اهواز، از خانواده های شهدا دانشگاه صنعت نفت تقدیر به عمل آمد.

برگزاری همایش 5000 نفری وحدت فعالان عرصه فرهنگی در اندیمشک

حجت الاسلام سعید علیپور رییس تبلیغات اسلامی اندیمشک تصریح کرد: به منظور وحدت بیشتر مردم و فعالان عرصه فرهنگی همایش بزرگ وحدت فعالان عرصه فرهنگ با حضور بیش از 5000 نفر از مردم ولایت محور شهرستان اندیمشک برگزار شد.

وی گفت: وحدت مردم به خصوص وحدت فعالان فرهنگی در این برهه از زمان که دشمن با انواع ترفندها و نیرنگ های خود در صدد ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، موجب وحدت و یکپارچگی بیشتر مردم و فعالان عرصه فرهنگی خواهد شد.

حجت الاسلام علیپور خاطرنشان کرد: یکی از اهداف بعثت پیامبر (ص) ایجاد وحدت و همبستگی میان جوامع بشری و تعالی روح ایمان میان آحاد مردم بود از این رو از این رو فعالان عرصه فرهنگی باید با تبعیت از راه انبیای الهی و سیره عملی ائمه اطهار(ع) این وظیفه خطیر را به سرمنزل مقصود برسانند./9458/د102/س
ارسال نظرات