۰۷ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۱۲۵۶۹۱

شبکه تبلیغی استان گیلان راه اندازی شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان از راه اندازی شبکه تبلیغی در قالب ساماندهی چهار هزار مبلغ خبر داد.
مدير کل تبليغات اسلامي گيلان
حجت الاسلام جمال یاری، مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت از ساماندهی کامل امور تبلیغی سال گذشته در استان خبر داد.

وی، برنامه نویسی نرم افزاری و ورود اطلاعات، چهار هزار نفر از مبلغان استان را مهم ترین برنامه‌های واحد اعزام مبلغ در گذشته عنوان کرد و افزود: این شبکه با توجه به حجم وسیع تهاجم فرهنگی و جنگ نرم باید ساماندهی و جهت دهی شود که این مطلب نیاز به یک برنامه‌ریزی علمی و پیوسته در یک چشم‌انداز بلند مدت و هدفمند دارد که این پروژه مورد توجه جدی واقع شده و در محورها و حلقه‌های مختلف و متنوع شبکه برنامه‌نویسی و برنامه ریزی شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به راه اندازی پایگاه اینترنتی امور مبلغان این اداره کل در سال گذشته، خاطرنشان کرد: ماهانه چهار هزار نفر از طریق این سایت تغذیه فکری می شود.

حجت الاسلام یاری ادامه داد: به‌ منظور ارتقای علمی، آموزشی و پژوهشی مبلغان استان، طرح تربیت خطیب به طور مستمر و پیوسته در سطح استان اجرا شده است.

وی افزود: طرح هدفمند پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی‌، طرح هدفمند بهره‌گیری از ظرفیت‌های فرهنگی در مدارس و مهدکودک‌ها، طرح تربیت مبلغان از دیگر فعالیت‌های واحد اعزام مبلغ در سال 90 بوده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که در حال 15 خانه عالم هم اکنون در استان در حال ساخت است، گفت: ساخت خانه عالم در روستا موجب رفع محرومیت فرهنگی خواهد شد.

حجت الاسلام یاری با اشاره به این که در هر منطقه ای که روحانی حضور دارد ناهنجاریهای اجتماعی در آن منطقه کمتر به چشم می‌خورد، ادامه داد:  خانه های عالم در روستاها با اهداف غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان راه اندازی و موجب نشر و گسترش معارف دینی و فرهنگی در مناطق محروم می شود.

وی با بیان این که سازمان تبلیغات اسلامی با این رویکرد به دنبال جذب اعتبارات مورد نیاز برای احداث خانه عالم است و افزون برآن باید به فکر نگهداری خانه های عالم نیز باشیم، خاطرنشان کرد: در سال گذشته تعداد دو واحد خانه عالم در روستاهای تازه آباد سیاهکل و میر محله شفت به بهره برداری رسید./950/پ202/س
ارسال نظرات