۱۲ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۱۲۵۸۰۴
راهیان نور(76)؛

چند خبر کوتاه از مناطق عملیاتی خوزستان

خبرگزاری رسا ـ اجرای طرح سنگر آسمانی در یادمان طلائیه، برگزاری نمایشگاه کتاب با بیش از 5 هزار عنوان در اندیمشک و برپایی نمایشگاه نگاره های آسمانی روی زمین در یادمان های دفاع مقدس چند خبر کوتاه از خوزستان هستند.
راهيان نور-شلمچه
سید یاسر موسوی، مسؤول طرح سنگرهای آسمانی در یادمان طلائیه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز اظهارداشت: برنامه های اجرا شده در طرح سنگر آسمانی شامل حضور کودکان در غرفه نمادین آزاد سازی خرمشهر، شرکت در اجرای عملیات آزاد سازی سرزمین های اشغالی کشور در دفاع مقدس، سنگر رزمندگی، قصه و نقاشی، عکس یادگاری و دشمن شناسی و نیز مشاوره برای والدین و دشمن ستیزی است.

وی افزود: علاقه مندی های کودکان در برنامه های فرهنگی و تاثیر گذاری این برنامه در روح آن ها مسؤولان طرح را وا داشت که با تهیه بسته های فرهنگی که شامل کتاب داستان، عکس یادگاری قاب شده، سربند، برچسب و تصاویر شهدا است را تقدیم آن ها کنند.

مسؤول طرح سنگرهای آسمانی در یادمان طلائیه، با اشاره به استقبال بی نظیر کودکان از طرح سنگرهای آسمانی، گفت: با اجرای موفق طرح سنگر آسمانی در یادمان طلائیه نزدیک به 2000 کودک در این طرح شرکت کردند.

شایان ذکر است طرح سنگر آسمانی، ویژه کودکان و نوجوانان در یادمان زیارتگاهی طلائیه اجرا شد و این طرح از 28 اسفند 1390 آغاز شده و تا 9 فروردین سال جاری ادامه داشت.

برگزاری نمایشگاه کتاب با بیش از 5 هزار عنوان در اندیمشک

اداره فرهنگ و ارشاد اندیمشک با همکاری کانون فرهنگی هنری گلشن مسجد صاحب الزمان و کانون شهید آوینی حسینیه عاشورا در راستای ارایه تسهیلات به زایران راهیان نور و مسافران نوروزی و در جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی و عطر آگین نمودن فضای فرهنگی جامعه به نور دانش و معنویت اقدام به برگزاری نمایشگاه کتاب در محل یادمان شهدای گمنام کرده است.

بنابراین گزارش در این نمایشگاه که از 1 الی 15 فروردین ماه 91 در یادمان شهدای گمنام اندیمشک برگزار شده است ، بیش از 5000 عنوان کتاب از انتشارات مسجد جمکران و انتشارات شقایق با موضوعات مذهبی، اجتماعی، سیاسی، ادبی و تاریخی با 20 درصد تخفیف به فروش می رسد و همچنین انواع نرم افزار و لوح فشرده نیز ارایه می شود.

گفتنی است، علاقه مندان می توانند همه روزه از ساعت 8 صبح تا21 شب برای بازدید از نمایشگاه به محل یادمان شهدای گمنام اندیمشک مراجعه کنند.

برپایی نمایشگاه نگاره های آسمانی روی زمین در یادمان های دفاع مقدس

برای اولین بار در مناطق عملیاتی و یادمانهای دفاع مقدس، ۲۰ اثر نقاشی به طور زنده توسط نقاشان با موضوع دفاع مقدس و راهیان نور کشیده می شود، این نقاشی ها در مناطق هویزه، دهلاویه، مسجد جامع خرمشهر و فتح المبین و در حضور زائران این یادمانها به تصویر کشیده شد.

براساس این گزارش این برنامه در یادمان های راهیان نور برای اولین بار برگزار و این طرح روشی دیگر و با طرحی نو در راه تبلیغ و احیای فرهنگ ایثار و شهادت بود.

لازم به ذکر است از 20 اثر به تصویر کشیده شده با موضوع دفاع مقدس و راهیان نور۱۰ اثر به موزه دهلاویه و ۱۰ اثر دیگر به موزه خرمشهر اهدا می شود.

گفتنی است، این برنامه از ۹ فروردین تا ۱۱ فروردین ۱۳۹۱ بوده است./9458/پ203/س
ارسال نظرات