۱۶ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۹
کد خبر: ۱۲۵۹۵۵

چند خبر کوتاه از استان زنجان

خبرگزاری رسا ـ بهربرداری از مصلای زنجان تا یک سال دیگر و اعلام ویژه برنامه های ایام فاطمیه از مهم ترین اخبار کوتاه این استان است.
چند خبر کوتاه از استان زنجان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، محمد رئوفی‌نژاد، استاندار زنجان ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: پروژه مصلی زنجان پس از 8 سال تعطیلی تا یک سال دیگر به بهره‎برداری می رسد.

وی با بیان اینکه پروژه مصلی زنجان کاملاً فعال است و حدود 20 میلیون تومان باید در تکمیل مصلی نماز جمعه هزینه شود، گفت: مصلی زنجان مجموعه فرهنگی و دینی بزرگی است که پس از مراحل تکمیل و بهره برداری، بعد از مصلای تهران بزرگ‌ترین مصلی در کشور خواهد بود.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه این مجموعه علاوه بر برپایی نماز جمعه باید تبدیل به یک مجموعه فرهنگی شود اظهار داشت: برای این مجموعه کاربری‌های فرهنگی دیگری نیز تعریف شده و باید از ظرفیت‏‎های این مجموعه استفاده شود.

رئوفی نژاد با اشاره به محل تأمین اعتبار این پروژه یادآور شد: محل تأمین اعتبار مصلی زنجان از محل درآمدهای مجتمع تجاری که در حال احداث در مجاورت این مصلی است، تأمین خواهد شد.

یک‌هزار و 415 دوره آموزش عمومی قرآن کریم در زنجان برگزار شد

حجت‌الاسلام فخرالدین خدابنده‌لو، مسؤول فرهنگی اداره‌ کل اوقاف و امور‌خیریه زنجان، در گفت وگو با خبرنگار رسا در زنجان اظهار داشت: سال گذشته برنامه‌های قرآنی مختلفی توسط اداره کل اوقاف استان زنجان برگزار شد.

وی با اشاره به این که در سال گذشته 26 مسابقه قرآنی در سطوح مختلف شهرستانی و استانی در بین خواهران و برادران برگزار شد، افزود: همچنین در طول سال گذشته 112 محفل انس با قرآن‌کریم توسط اداره کل اوقاف استان زنجان برگزار شد.

مسئول فرهنگی اداره‌ کل اوقاف و امور‌خیریه زنجان در ادامه با اشاره به این که سال گذشته یک‌هزار و 415 دوره آموزش عمومی قرآن‌کریم در سطح استان زنجان برگزار شد، اضافه کرد: 18 دوره آموزشی ویژه شرکت کنندگان قرآنی نیز در سطح استان زنجان برگزار شد.

حجت‌الاسلام خدابنده‌لو با اشاره به جلسات تفسیر برگزار شده در طول سال گذشته اضافه کرد: از 940 مورد جلسات تفسیر قرآن‌کریم برگزار شده تعداد 45 جلسه در طول ماه مبارک رمضان برپا شد.

مسؤول فرهنگی اداره‌ کل اوقاف و امور‌خیریه زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که در بخش مدیحه‌سرائی، همخوانی، اذان و ابتهال نیز 13 مورد مسابقه برگزار شد، افزود: برندگان این دوره از مسابقات به مرحله کشوری راه یافتند.

ویژه برنامه های ایام فاطمیه در زنجان برگزار می شود

سید مسعود قانعی، کارشناس تشکل های دینی اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان از برگزاری مراسم ایام فاطمیه در زنجان خبر داد و گفت: مراسم ایام فاطمیه تحت عنوان « این الفاطمیون » با سخنرانی حجج اسلام نظری و کردمیهن و همچنین آیت اله سید محمد حسینی زنجانی طی روزهای 15، 16 و 17 فرودین ماه سالجاری به همت هیئت ثارالله رهروان امام و شهدا در محل جوار گلزار چهار راه پایین برگزار می شود.

وی ادامه داد: ویژه برنامه دیگری در روزهای 19 ، 20 و 21 فروردین ماه با سخنرانی حجت الاسلام مصطفوی و با مداحی سید یوسف شبیری، علیرضا بیگدلی در کانون الغدیر مسجد چهاره معصوم اسلام آباد برگزار خواهد شد.

ریشه کنی بیسوادی قرآن کریم در شهرستان ماهنشان

حجت الاسلام حسین خسروی، دبیر ستاد ریشه کنی بیسوادی قرآن کریم و سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ماهنشان، گفت: چهار هزار و 808 نفر در این شهرستان در دوره های آموزشی طرح ریشه کنی بیسوادی قرآن کریم شرکت کردند.

وی با اشاره به حضور دو هزار و 200 خانوار شهری و روستایی در کلاس ها، اظهار داشت: بیش از یکهزار و 500 نفر کارمند دستگاه های اجرایی شهرستان ماهنشان از آموزش های قرآن آموزی استفاده کردند.

حجت الاسلام خسروی استقبال خانواده ها، دانش آموزان و کارمندان در دوره های آموزشی طرح ریشه کنی بی سوادی قرآن شهرستان ماهنشان را خوب ارزیابی و خاطر نشان کرد:‌ به 200 نفر از کارکنان ادارات، یکهزار و 200 نفر دانش آموز و هزار خانوار شرکت کننده در طرح ریشه کنی بیسوادی قرآن این شهرستان پس از برگزاری آزمون مدرک معتبراعطا شد.

دبیر ستاد ریشه کنی بیسوادی قرآن کریم ماهنشان، با بیان این که طرح ریشه کنی قرآن کریم سال گذشته از اردیبهشت تا پایان دی ماه اجرا شد، افزود: هم اکنون طرح ریشه کنی قرآن کریم در 120 پایگاه شهری و روستایی شهرستان ماهنشان در حال برگزاری است

حجت الاسلام خسروی، با اشاره به آغاز اجرای طرح بیسوادی قرآن کریم از سال 1389،‌ گفت: آموزشهای قرآن آموزی طرح مذکور هم چنان ادامه دارد./935/د101/س

ارسال نظرات