۱۷ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۱۲۶۰۱۶
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

تحقق شعار سال نیازمند عزم ملی و همت دولتمردان است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، تحقق شعار سال جاری را نیازمند عزم ملی و همت دولتمردان دانست و با تاکید بر اینکه نباید در مسائل اقتصادی سیاسی کاری کرد، خواستار حمایت جدی دستگاه‌های اجرایی از تولیدکنندگان شد.
حجت‌الاسلام والمسلمين غروي


حجت الاسلام والسلمین سیدمحمد غروی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، این نامگذاری را از ابعاد مختلف مهم و قابل تحلیل و بررسی دانست.

وی با بیان اینکه نامگذاری‌‌‌‌های سالانه ضرورت ها و اولویت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایی که نظام دارد را برجسته می کند، تصریح کرد: به نظر می رسد که ما در این رابطه دچار ضعف هستیم و باید با استفاده از استعدادهای متخصصان داخلی این نقاط را رفع کنیم.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از تولید ملی، تصریح کرد: باید به جایی برسیم که تمام نیازهای خودمان را تولید کنیم و برای آنها ارزش قائل شویم و البته این مساله باید تبدیل به فرهنگ شود.

حجت الاسلام والمسلمین غروی با بیان اینکه هم مردم و هم مسؤولان در این راستا مسؤولیت دارند، اظهار داشت: مردم باید تا جایی که می توانند از تولیدات و محصولات داخلی استفاده کنند،‌ از سویی دیگر بایستی مشوق تولید کننده باشیم تا در نتیجه نظام از تولیدات و محصولات خارجی بی نیاز شود.

وی خواستار ایفای نقش رسانه‌های گروهی و دستگاه‌های تبلیغی در این خصوص شد و گفت: رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی باید در این خصوص سرمایه‌گذاری و کار کنند و این گونه نباشد که تبلیغات رسانه‌ها معطوف به محصولات خارجی شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه تبلیغ اجناس خارجی به تولید داخل ضربه می زند و دستگاه‌های مسؤول باید در این خصوص نقش خود را ایفا کنند، خاطرنشان کرد: مردم نیز باید توجه لازم را داشته باشند و فعالیت رسانه ها و دستگاه‌های تبلیغی به گونه ای نباشد که ذائقه مردم را معطوف به محصولات خارجی کند.

این استاد حوزه علمیه قم افزود: باید روی تولیدات داخلی ارزش گذاری داشته باشیم و از سویی دیگر تولید کنندگان تشویق به سرمایه گذاری شوند و دولت حمایت لازم را از آنها مبذول بدارد.

حجت الاسلام والمسلمین غروی اضافه کرد: اگر بنا باشد دولت نست به حمایت از تولید کننده بی تفاوت و بی‌‌اعتنا باشد و تسهیلات و امکانات لازم را در اختیار آنها قرار ندهد این مساله ضربه به تولید ملی است.

عضو جامعه مدرسین با انتقاد از کم توجهی دولت به تولیدکنندگان اظهار داشت: این مساله مشکلاتی بسیاری را ایجاد کرده و کارخانجات را با مشکل مواجه کرده است.

وی اضافه کرد: از سویی دیگر قانون کار کشور دچار مشکلات عدیده و نیازمند اصلاح است، مجموعه این مسائل دست به دست هم داده و مشکلاتی را ایجاد کرده و این وضعیت را به وجود آورده است.

حجت الاسلام والمسلمین غروی خواستار نظارت جدی بر کیفیت تولیدات و محصولات تولید داخل شد و گفت: متاسفانه از نظر فرهنگی وضعیت به گونه ای شده که مردم می گویند مرغوبیت کالا را باید در محصولات خارجی جستجو کرد و با ایفای نقش رسانه ها می توان این نگرش را تغییر داد.

عضو جامعه مدرسین، سرمایه‌گذاری برای تولید داخل را یک ضرورت مهم برای نظام ارزیابی کرد و با تاکید بر تلاش همگان در این راستا خاطرنشان کرد: تحقق شعار سال نیازمند عزم ملی و همت دولتمردان است و اگر محقق شود اشتغال دائمی ایجاد خواهد شد.

عضو شورای عالی حوزه با بیان اینکه نباید در مسائل اقتصادی، سیاسی کاری کرد، دولتمردان را به بهره گیری از نظرات کارشناسان و متخصصان برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور توصیه کرد.

وی با تاکید بر ضرورت تحول در استانداردهای لازم جهت تعیین و سنجش کیفیت کالاها،‌ بر ضرورت جلوگیری از واردات بی رویه به منظور حمایت از تولیدات داخلی تاکید کرد. /924/ت302/ج

ارسال نظرات