۱۹ فروردين ۱۳۹۱ - ۲۰:۱۹
کد خبر: ۱۲۶۱۱۶

امام جمعه سابق عنبران دار فانی را وداع گفت

خبرگزاری رسا ـ ماموستا ثابت شفیقی، پس از تحمل مدتی بیماری شب گذشته دار فانی را وادع گفت.
مرحوم ماموستا ثابت شفيقي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، پیکر شیخ ثابت شفیقی امام جمعه سابق عنبران که سال ها در راستای وحدت شیعه و سنی در استان اردبیل مجاهدت داشته است، امروز با حضور پرشور شیعیان و اهل سنت بخش عنبران شهرستان نمین تشییع شد.

بنا بر این گزارش، در مراسم تشییع پیکر شیخ ثابت شفیقی که با حضور عده ای از مسؤولان استانی و محلی همراه بود، شرکت کنندگان یاد و خاطره آن مرحوم را گرامی داشته و تلاش های آن عالم اهل سنت در راستای همگرایی مردم منطقه را یادآوری کردند.

بر اساس این گزارش، این شخصیت برجسته و روحانی اهل تسنن در سن 97 سالگی و بعد از سال ها تحمل رنج بیماری به دلیل کهولت سن امروز دار فانی را وداع گفت.

حجت‌الاسلام یاور مرادی، امام جمعه شهر عنبران در مراسم تشییع آن عالم فقیه اظهار داشت: خدمات ارزنده‌ و مجاهدت شبانه روزی شیخ ثابت شفیقی در راستای وحدت جامعه اسلامی و نزدیکی اهل تسنن و تشیع از یادها نخواهد رفت.

وی با اشاره به این که آن عالم همواره از تفرقه جامعه اسلامی به عنوان آفت و ضایعه یاد می کرد، گفت: نسل آینده باید شناخت، معرفت و اخلاق این شخصیت‌ها را الگوی خود قرار دهند و بکوشند تا خدمتگزاری صادق و بی‌ریا باشند.

گفتنی است، مراسم بزرگداشت شیخ ثابت شفیقی دوشنبه هفته جاری از ساعت 15 تا 18 در مسجد جامع عنبران برگزار خواهد شد.

پیکر آن مرحوم در بارگاه جدش شیخ محمد نقشبندی در روستای عنبران علیا دفن شد./935/پ202/س
ارسال نظرات