۲۰ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۱۲۶۱۳۷
عضو خبرگان رهبری:

جامعه نیازمند نسلی متعهد و متخصص است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردبیل گفت: جامعه نیازمند نسلی متعهد و متخصص برای آبادانی ایران اسلامی است.
حجت ‌الاسلام و المسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، امروز در دیدار با مسؤولان سازمان بهزیستی و فعال خانه های کودکان بی سرپرست این مرکز اظهار داشت: نیازهای معنوی کودکان تحت سرپرستی این سازمان مهم تر از نیازهای مادی آن ها است.

وی با بیان این که مطالبه کودکان تنها تأمین پوشاک و خوراک نیست، تصریح کرد: نیازمند برنامه ریزی جامع و تدوین اصولی برای توجه بیش از پیش به مسأله تعلیم و تربیت این کودکان هستیم، تعامل سازمان بهزیستی با آموزش و پرورش در این امر بسیار سازنده و موثر است.

عضو خبرگان رهبری با بیان این که سازمان بهزیستی نیازمند تعامل و ارتباط تنگاتنگ در مسائل آموزشی و تربیتی با دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی هستند، گفت: امر تربیت دینی و مطابق با موازین اسلامی از اهمیت بالاتری نسبت به آموزش برخوردار است.

وی با تاکید بر اینکه جامعه نیازمند نسلی متعهد و متخصص برای آبادانی ایران اسلامی است، ادامه داد: باید کودکان تحت سرپرستی سازمان بهزیستی با روحیه توحیدی پرورش یابند، که لازمه این امر بهره مندی مراکز نگهداری از نیروهای متخصص این عرصه است.

امام جمعه اردبیل ساده انگاری امر تعلیم و تربیت را غیرقابل قبول دانست و گفت: اگر مسئله توحیدی را با وجود تمام در جامعه نهادینه کنیم، بسیاری از معضلات اجتماعی، اخلاقی و عقیدتی در سطوح مختلف اجتماعی مرتفع خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح اصول تربیتی اسلام و نبی اکرم(ص) اظهار داشت: سببیت تمام اسباب در دستان خداوند متعال است، اگر روحیه توحیدی اصلاح شود همه امور اصلاح شدنی است، پیامبر اسلام در کودکی والدین خود را از دست دادند؛ اما مشمول تربیت الهی قرار گرفت د و در نهایت تبدیل به عصاره کائنات شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عاملی در پایان با تقدیر از فعالیت شبانه روزی به‌ورزان سازمان بهزیستی در مراکز نگهداری کودکان بی سرپرست گفت: تلاشگران این عرصه بایستی کار اعتقادی، تربیتی، فرهنگی را سرلوحه فعالیت خود قرار دهند./935/پ202/س
ارسال نظرات