۲۳ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۱
کد خبر: ۱۲۶۳۱۷

چند خبر کوتاه از استان اردبیل

خبرگزاری رسا ـ رونمایی از کتاب شعله های عاشق و نشست تخصصی روحانیان مستقر و طرح هجرت بیله سوار از مهم ترین اخبار کوتاه استان اردیبل است.
چند خبر کوتاه از استان اردبیل


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، کتاب شعله های عاشق طی مراسمی با حضور جمعی از مسؤولان فرهنگی استان اردبیل در شهرستان نیر رونمایی شد.

شعله های عاشق عنوان کتابی است نوشته رقیه صادقی نیر که طی آن به آثار، شرح زندگی و وصیت نامه سه هزار و 400 شهید استان اردبیل پرداخته شده است.

گفتنی است، در این مراسم از نویسنده کتاب و حاج دده کیشی قلی زاده جانباز و رزمنده هشت سال دوران مقدس تجلیل شد.

همایش حافظان قرآن در پارس آباد مغان برگزار شد

علی حبیب پور، مدیر آموزش و پرورش پارس آباد در همایش حافظان قرآن در پارس آباد مغان گفت: حافظان قرآن، در نزد پروردگار متعال از جایگاه والایی برخوردار هستند.

وی از قرآن مجید به‌ عنوان منشور هدایت بشر به‌ سوی سعادت و بهروزی یاد کرد و افزود: این کتاب آسمانی، نقش محوری در اتحاد و ارتباط مسلمانان با یکدیگر دارد، چرا که همه مسلمانان می‌کوشند رهنمودهای متعالی آن را در زندگی خود به‌کار گیرند.

حبیب پور به ضرورت عمل به دستورات قرآن، تدبر و درک معانی قرآن و تعلیم و تعلم این کتاب مقدس تاکید کرد و گفت: امروزه لزوم اعتصام به قرآن مجید و عمل به تعالیم راهگشای آن، بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود زیرا بشر از مکاتب گمراه کننده و ضلالت‌آفرین خسته شده و به دنبال آرامش و سعادت واقعی در دنیا و آخرت به‌ طور توأمان است.

گفتنی است، در این همایش با اهدای جوایزی از تعدادی از حافظان برتر قرآن کریم تجلیل شد.

کمک مالی یک مادر شهید به کتابخانه های عمومی خلخال

خدابخش برسان، رییس اداره کتابخانه های عمومی خلخال اظهار داشت: این مادر شهید در سال 89 به عنوان خیر نمونه کتابخانه های عمومی کشور انتخاب شده که تمام هدایا و جوایز خود را نیز به کتابخانه های عمومی شهرستان خلخال اهدا کرد.

وی افزود: توجه به کارهای عام المنفعه در شهرستان خلخال سابقه و ریشه تاریخی دارد و اهالی این شهرستان در مناسبت های مختلف توجه ویژه ای به کتابخانه ها برای توسعه و گسترش فرهنگ مطالعه داشته اند.

خانم مریخی، کادر شهید نیز در این نشست ضمن تقدیر از تلاش کتابداران و زحمتکشان کتابخانه های عمومی توسعه فرهنگی و ارتقای سطح مطالعه در پیشرفت کشور را موثر دانست، وی نسبتن به اهدای 10 میلیون ریال برای خرید کتاب از نمایشگاه بین المللی کتاب قول مساعد داد.

روحانیان رسولان هدایت جامعه به سمت تعالی هستند

حجت الاسلام شامل رحیم پور، رئیس اداره تبلیغات اسلامی بیله سوار در نشست تخصصی روحانیون طرح هجرت و مستقر این شهر، با تاکید بر وظیفه مهم روحانیان در رفتار سازی و اصلاح عقاید و اندیشه های افراد جامعه در مسیر ارزش های اسلامی، این قشر تبلیغی را رسولان هدایت و ارشاد جامعه بسمت تحقق آرمانهای اسلامی معرفی کرد.

وی ایام فاطمیه را فرصتی مناسب جهت تبیین بیش از پیش فرهنگ فاطمی و سیره زندگانی و الگوهای رفتاری حضرت زهرا (س) دانست و گفت: وعاظ و روحانیون در این ایام باید از هر ابزار و امکاناتی برای ترویج و تبلیغ فرهنگ دینی و معارف اسلامی استفاده نمایند.

حجت الاسلام رحیم پور در بخش دیگری از سخنان خود به پیام نوروزی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری اشاره فرمودند، باید حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی را بعنوان یک فرهنگ در بین مردم رواج دهیم و پایه گذاری کنیم، به گونه‌ای که وقتی به بازار می‌رویم کالای تولید داخلی برای ما اهمیت بیشتری داشته باشد./935/پ202/س

ارسال نظرات