۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۱۲۶۷۵۸
نایب رییس مرکز مدیریت حوزه علمیه آذربایجان غربی:

بیداری اسلامی در چرخش مواضع گروه 1+5 نقش داشت

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه خوی با اشاره به مواضع اخیر 1+5 در اجلاس استانبول گفت: ریشه این چرخش در مواضع را می توان در تحولات خاورمیانه در اثر بیداری اسلامی و موقعیت ممتاز داخلی و منطقه ای جمهوری اسلامی جستجو کرد ولی در عین حال باید منتظر مذاکرات بعدی ماند.
امام جمعه خوي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، امام جمعه خوی ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه با اشاره به جلسه 26 فروردین 1+5 در استانبول ترکیه در ارتباط با پرونده هسته ای ایران اظهار داشت: چیزی که در این مذاکرات بیشتر از سایر موضوعات جلب توجه می کرد و تمامی سیاستمداران، تحلیل گران، خبرگزاری ها و رسانه های گروهی جهان را تحت تأثیر قرار داد، چرخش در مواضع غربی‌ها بود که از درخواست امتیازات، تحمیلات و تهدیدات خارج از عرف دیپلماسی گذشته خبری نبود، در عین حال بر ادامه مذاکرات بسیار تأکید می شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این چرخش یک اقدام راهبردی است یا تاکتیکی؟ بیان داشت: ریشه های این تحول را می توان در بحران اقتصادی حاکم بر غرب و اروپا، تحولات خاورمیانه در اثر بیداری اسلامی، موقعیت ممتاز داخلی و منطقه ای جمهوری اسلامی، به نتیجه نرسیدن فشارها و تهدیدات گذشته و در نهایت بروز اختلاف در میان اعضای شورای امنیت جستجو کرد ولی در عین حال باید منتظر مذاکرات بعدی ماند.

حضرت فاطمه(س) حجت بر حجت های خدا بود
رییس حوزه های علمیه خوی با تسلیت 3 جمادی الثانی روز شهادت حضرت فاطمه(س) اظهار داشت: همه مسلمانان، مسلمانی خود را مدیون زحمات و فداکاری های پدر، شوهر، فرزندان و خود حضرت زهرا(س) هستند برای همین ضرورت دارد در اظهار ارادت و اخلاص به ساحت مقدس آن بزرگوار در ایام فاطمیه نهایت تلاش و کوشش را داشته باشند.

وی در بیان فضایل آن بزرگوار به فرمایش امام عسکری (ع) اشاره کرد که می فرماید: «ما(ائمه) حجت های خدا بر مردم هستیم، مادرم فاطمه(س) حجت خدا برما هستند.»

استقلال اقتصادی از دستورات مؤکد اسلام بر مسلمانان است
خطیب نمازجمعه خوی در تبیین موضوع تولید ملی به عنوان شعار سال 91 که از سوی مقام معظم رهبری مدظله اعلام شد، بیان داشت: در تعداد زیادی از روایات اهل بیت (ع) بر استقلال مالی و اقتصادی مسلمانان توصیه و تأکید شده است. به طوری که رسول خدا(ص) فرمود: « هر کس از دست رنج خود بخورد در روز قیامت در شمار انبیاء خواهد بود و پاداش آنان را خواهد داشت.»

وی در پایان به سوال حواریون از حضرت عیسی(ع) اشاره کرد که وقتی پرسیدند از ما با فضیلت تر وجود دارد؟ آن حضرت پاسخ داد: «آری کسانی که با دست خود کار می کنند و از کسب خود روزی می خورند از شما برترند.»
 
حجت الاسلام شکوری در ابتدای خطبه اول ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوا با تمسّک به آیات قرآن اظهار داشت : خداوند خطاب به بندگان می فرماید: « وَ اتَّقُوا یَوْماً تُرْجَعُونَ فیهِ إِلَى اللَّهِ » از روزی بترسید که در آن روز شما را بسوی خدا باز می گردانند./938/پ202/ع

ارسال نظرات