۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۱۲۶۷۶۵

160 موسسه قرآنی در استان اردبیل فعالیت می کنند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دارالقرآن‌الکریم تبلیغات اسلامی استان اردبیل از فعالیت 160 موسسه و 75 خانه قرآنی در مناطق شهری و روستایی استان اردبیل خبر داد.
قرائت قرآن
به گزارش خبرگزاری رسا از اردبیل به نقل از روابط عمومی تبلیغات اسلامی اردبیل، حجت‌الاسلام عزیز صابر اظهار داشت: حرکت بسیار عمیق و تاثیرگذار آموزش و پرورش در راه‌اندازی مدارس قرآنی و نهضت حفظ قرآن بی‌بدیل است و به یقین استمرار کیفی این حرکت به شکل‌گیری و تقویت جامعه قرآنی در ایران کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه بیش از 187 مدرسه قرآنی در سال تحصیلی جاری در استان اردبیل تشکیل شده است افزود: ما با بکارگیری مربیان کارآزموده خود تمام این مدارس را که در قالب 400 کلاس درس می‌باشد پوشش می‌دهیم و نیروی انسانی مورد نیاز آنها را نیز تامین می‌کنیم.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: براساس تفاهم‌نامه سازمان تبلیغات اسلامی با آموزش و پرورش آموزش و تامین مربیان مدارس قرآنی برعهده تبلیغات اسلامی و دارالقرآن استان اردبیل است.

صابر با یادآوری اینکه قرآن اصلی‌ترین مبنا و عامل توفیق و سعادت در جامعه است گفت: ما در حوزه‌های مختلف نظیر تربیت و تامین نیروی انسانی متخصص، گسترش مفاهیم قرآنی و تفسیر، برپائی مجالس قرآن و برگزاری مسابقات و جشنواره‌های قرآنی متعدد فعالیت فراگیری را داریم.

وی اظهار داشت: در حوزه تربیت و تامین نیروی انسانی متخصص قرآنی نیز بیش از 10 برنامه اجرایی شده است به طوری که آموزش قرآن کریم در سطح عمومی، متوسطه، عالی و تخصصی جزو برنامه‌ها و دستور کار ما قرار گرفته است.

مسئول دارالقرآن‌الکریم تبلیغات اسلامی استان اردبیل از اعزام قاریان برای مسابقات مختلف و برگزاری محافل و مجالس قرآنی با حضور قاریان ممتاز داخلی و خارجی در سطح استان خبر داد و افزود: در سال‌های اخیر اقدام به برگزاری جشنواره نغمه‌های آسمانی، مسابقات نورالهدی، نمایشگاه علوم قرآنی، کارگاه آموزشی مدیران موسسات و خانه‌های قرآنی کرده‌ایم.

صابر از برگزاری 62 برنامه قرآنی با حضور اساتید و قاریان بین‌المللی در استان اردبیل خبر داد و تصریح کرد: این برنامه‌ها در چهار محور اصلی برگزار شده تا یک استانداردسازی آموزش قرآنی، تقسیم کار مناسب و نگاه عادلانه بین موسسات و مجموعه‌های قرآنی را شاهد باشیم.

وی از فعالیت 160 موسسه و 75 خانه قرآنی در مناطق شهری و روستایی استان اردبیل خبر داد و اذعان داشت: توانمندسازی منابع انسانی، استفاده بهینه از فناوری‌ها و ابزار اطلاعاتی جدید و به روز، بهره‌‌گیری از فضای مجازی و وبلاگ‌نویسی و ایجاد فضای مناسب برای برگزاری گفتمان‌های قرآنی از مهمترین اقدامات ماست.

مسئول دارالقرآن‌الکریم تبلیغات اسلامی استان اردبیل در پایان سخنان خود اظهار داشت: بزرگترین هنر ما تقویت نظارت و ارزشیابی موسسات و عملکرد قرآنی است که به نظر می‌رسد در عمل به اصل 44 قانون اساسی این اقدام در واگذاری و برون‌سپاری بسیاری از مسئولیت‌ها انجام می‌شود./935/د102/س
ارسال نظرات