۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۱۲۶۸۰۳

چند خبر کوتاه از استان زنجان

خبرگزاری رسا ـ توزیع 16 هزار خطبه فدکیه در زنجان و بازدید مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان از مؤسسه جامعة‎القرآن‌الکریم و اهل‌بیت(ع) از مهم ترین اخبار کوتاهاین استان است.
چند خبر کوتاه از استان زنجان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام جعفر رحیمی، امام جمعه ابهر در جمع کارکنان کمیته امداد استان زنجان اظهار کرد: کمیته امداد یکی از نهادهایی است که در راستای محرومیت زدایی تاسیس شده است.

وی با بیان اینکه تاسیس کمیته امداد با درایت و آینده نگری امام خمینی)ره) صورت گرفت، اضافه کرد: در حال حاضر بیش از 30 سال است که این نهاد فعالیت دارد.

امام جمعه ابهر افزود: کمیته امداد یک پشتوانه محکم برای نظام است که با نگاه بلند امام راحل حاصل شده است.

وی با اشاره به فعالیت بسیار مناسب کمیته امداد در سطح کشور و به تبع آن در استان زنجان اضافه کرد: فعالیت مناسب امدادگران موجب کاهش محرومیت در جامعه شده است.

حجت الاسلام رحیمی یادآور شد: کمیته امداد در واقع روحیه امید و تلاش را در بین خانواده‌ها با اجرای برنامه‌های توانمندسازی جاری کرده است.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر کمیته امداد به عنوان یک تکیه‌گاه محکم و بزرگ برای اقشار آسیب‌پذیر محسوب می‌شود.

امام جمعه ابهر با اشاره به اینکه امدادگری و فرهنگ کمک به نیازمندان از سیره ائمه معصومان (ع) است، اضافه کرد: کمک به قشر محروم و کمک به توانمندی آنها همواره مورد تاکید ائمه معصومان (ع) بوده است.

توزیع 16 هزار خطبه فدکیه در زنجان

حجت الاسلام علی باقری مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در گفت و گو با خبرنگار رسا در زنجان اظهار داشت: به مناسبت ایام فاطمیه 16 هزار خطبه فدکیه در استان زنجان توزیع می شود.

وی هدف از توزیع خطبه های فدکیه در بین شهروندان زنجانی ترویج سیره ائمه معصومان (ع) و معرفی حضرت زهرا (س) به عنوان یک الگوی برتر دانست و افزود: برگزاری دسته عزاداری به منظور سوگواری برای بانوی دو عالم از جمله برنامه های اداره کل اوقاف در روز وفات حضرت زهرا(س) است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان همچنین با اشاره به سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در روز شهادت حضرت زهرا (س) اضافه کرد: اقامه نماز جماعت نیز از جمله برنامه های اجرایی اداره کل اوقاف در این روز است.

وی در ادامه با اشاره به سایر برنامه های اجرایی اداره کل اوقاف استان زنان افزود: برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب نیز از جمله برنامه هایی است که در ایام وفات حضرت زهرا (س) برگزار می شود.

گفتنی است، امسال برنامه سوگواره یاس نبوی در بیش از 30 امامزاده استان زنجان برگزار می شود.

حاملان قرآن دارای والاترین مرتبه نزد خداوند هستند

حجت الاسلام قربان علی محمدی، امام جمعه زرین‌آباد مطلق در اختتامیه مسابقات قرآنی دانشگاه پیام نور استان زنجان اظهار کرد: همه افراد در محضر قرآن برابر هستند.

وی خاطر نشان کرد: اهل قرآن در برابر خدا دارای مکانت و برتر بوده و از جایگاه ویژه ای در نزد خدا برخوردار هستند، باید عطر قرآن را دل جاری و به این کتاب الهی عمل شده و عمل به آیه های الهی در زندگی افراد نهادینه شود.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به اینکه عمل به قرآن موجب زنده شدن قلب می‌شود، اضافه کرد: همه افراد باید عمل به قرآن را در زندگی خود ساری و جاری سازند، عمل به قرآن و فعالیت در این وادی توفیقی است که هر بنده مومن و خداشناسی در تلاش برای به دست آوردن آن است.

حجت الاسلام محمدی مطلق در ادامه با اشاره به میزبانی مناسب مسابقات قرآن کریم توسط شهرستان ایجرود اضافه کرد: میزبانی مسابقات استانی قرآن کریم، توسط واحد ایجرود نشانه شایستگی و توانمندی مدیریت و کارکنان این واحد جدیدالتاسیس دانشگاه پیام نور در این شهرستان است.

تربیت انسان‌های متعهد به قرآن‌ زمینه‌ساز ظهور امام عصر(عج) است

حجت‌الاسلام علی دشتکی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان از واحد مرکزی مؤسسه جامعة‎القرآن‌الکریم و اهل‌بیت(ع) زنجان بازدید کرد و با فعالیت‌های این مؤسسه قرآنی از نزدیک آشنا شد.

وی با اشاره به این‌که به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران ظرفیت‎های بسیار مطلوبی در بحث فعالیت‌های قرآنی به وجود آمده است، گفت: عظیم‎ترین ظرفیت به وجود آمده که نیاز به برنامه‌ریزی و جذب دارد، نیروی انسانی متخصص در زمینه‎های قرآنی است که استفاده از توان این نیروها، سرچشمه برکات بسیاری خواهد بود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان، ابراز کرد: حضور نیروهای انسانی مؤثر و متخصص در کلاس‌های آموزش قرآن‌کریم نه تنها حلاوت و شیرینی قرآن کریم به کودکان و نوجوانان کشور می‌چشاند، بلکه بر معنویت هرچه بیشتر آن جامعه نیز خواهد افزود.

حجت‎الاسلام دشتکی، ضمن تأکید بر این که شناخت و ادای حق قرآن‌کریم، سبب جذب هرچه بیشتر علاقه‌مندان به این کتاب مقدس خواهد شد، اظهار کرد: افزایش شناخت از بطن قرآن کریم و ادای حق این کتاب آسمانی توسط مسئولان، گرایش جوانان و نوجوانان را که موافق با فطرت قرآن کریم است، بیشتر خواهد کرد.

وی، فعالیت مرکز تخصصی قرائت قرآن کریم را گامی بسیار مؤثر در راستای تربیت نیروی متخصص قرآنی دانست و تصریح کرد: تلاش برای تربیت انسان‎های متخصص و متعهد به قرآن کریم، مقدمه‌ای برای ظهور امام عصر(عج) خواهد بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان، فعالیت و آموزش قرآن کریم را همانند نقش بر سنگ دانست و خاطرنشان کرد: فعالیت خالصانه و در راه رضای خدا در زمینه‎های مختلف و به ویژه در راستای آموزش قرآن کریم، همانند آب حیاتی برای جوامع امروزی است./935/پ201/س

ارسال نظرات