۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۹
کد خبر: ۱۲۶۸۲۰

برگزاری همایش«حجاب؛ چالش و فرصت ها» در حوزه علمیه بناب

خبرگزاری رسا ـ همایش منطقه ای «حجاب، چالش و فرصت ها، عوامل و موانع» شهریور ماه سال جاری در حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) بناب برگزار می شود.
حجاب
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، فراخوان مقاله همایش منطقه ای «حجاب، چالش و فرصت ها، عوامل و موانع»که با همکاری معاونت پژوهش مدارس علمیه برادران و خواهران شهرستان بناب برگزار می شود، در 17 موضوع منتشر شد.

بنابر این گزارش، مفهوم حجاب و عفاف، رابطه حجاب و عفاف، تاریخچه دین داری و حجاب، حجاب در دوران پهلوی در بناب و مناطق آذربایجان شرقی، عوامل و موانع گسترش و ثبات حجاب و عفاف، وظایف و نقش ارگانها و نهادها و سازمان های مختلف در ثبات و گسترش حجاب، از جمله محورهای این همایش خواهد بود.

همچنین نقش و وظیفه مبلغین و علما در رابطه با حجاب و عفاف، نقش مراکز علمی در گسترش حجاب و عفاف، تبیین مراتب حجاب، نقش معماری اسلامی در گسترش حجاب و عفاف، نقش مراسم‌های مذهبی در گسترش و ثبات عفاف و حجاب، جوان و حجاب و عفاف، بررسی حجاب و عفاف در فرهنگ ها و ملل و ادیان مختلف در طول تاریخ، از دیگر محورهای همایش مذکور است.

بر اساس این گزارش، نقش رسانه در گسترش حجاب، نقش گسترش رسانه‌های منطقه‌ای در حجاب و عفاف،نقش یاد شهدا در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و نیز نقش تربیت والدین در حجاب و عفاف از دیگر محورهای فراخوان مقالات همایش را شامل می شود.

گفتنی است، آخرین مهلت ارسال آثار پایان مرداد ماه سال جاری اعلام شده که علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند از طریق پست الکترونیکی به نشانی bonabhamayesh@Yahoo.com و یا از طریق شماره های ۷۴۵۸۰۶۸-۰۴۱۲ و ۷۲۲۱۲۷۴-۰۴۱۲ در تماس باشند.

همچنین دبیرخانه همایش منطقه ای «حجاب، چالش و فرصت ها، عوامل و موانع» در مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) بناب مستقر است./935/پ202/س
ارسال نظرات