۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۱
کد خبر: ۱۲۷۴۰۷
امام جمعه زنجان:

هنوز خطر ترک زکات در جامعه تبیین نشده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان زنجان با تاکید بر ترویج فرهنگ پرداخت زکات از سوی روحانیان گفت: هنوز خطر ترک زکات در جامعه تبیین نشده است.
حجت‌الاسلام و المسلمين علي خاتمي، نماينده ولي فقيه در استان زنجان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، حجت الاسلام و المسلمین علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان روز گذشته در جلسه ستاد احیای زکات استان زنجان با اشاره به برگزاری جلسات هماهنگی پرداخت زکات از سوی دستگاه‌های اجرایی اظهار داشت: در حال حاضر اطلاع‌رسانی و تبلیغ فریضه زکات در کشور محدود به روحانیت است.

وی با اشاره به برخی از آیات قرآنی در بحث زکات اضافه کرد: برخی از احکام وجود دارد که منکر شدن آنها همانند انکار ضروریات است، آثار گناهان و ضرورت آگاهی افراد در زمینه ترک فریضه زکات نیازی است که امروز جامعه به آن بایستی توجه داشت.

امام جمعه زنجان با بیان این که هنوز خطر ترک زکات در جامعه تبیین نشده است، گفت: متاسفانه گاهی مشاهده می شود که منبر روحانیان صرفا سیاسی شده است، این در حالیست که بسیاری از افراد جامعه خطر ترک واجبات مهمی چون زکات را نمی‌دانند.

حجت الاسلام و المسلمین خاتمی با اشاره به این که یکی از مسائلی که موجب به وجود آمدن مرگ‌های ناگهانی می‌شود، ترک فریضه زکات است، خاطرنشان کرد: روحانیت رسالت خطیری در تبیین و احیای فرائض فراموش شده دینی بر عهده دارد.

وی در ادامه با اشاره به نقش کمیته امداد در ترویج سیاست‌های تشویقی در زمینه پرداخت زکات افزود: اجرای برنامه های فرهنگی و تبلیغی از جمله اقداماتی است که این نهاد می‌تواند در جهت آشنایی هر چه بیشتر روستائیان با اهمیت پرداخت زکات داشته باشد.

امام جمعه زنجان همچنین با اشاره به نقش فرمانداران و شوراهای روستایی در این مساله اضافه کرد: شوراهای اسلامی در این بخش با توجیه شوراهای اسلامی می‌توانند اقدامات لازم را انجام دهند، البته نباید پرداخت زکات در روستاهای استان به روش و سنت قدیمی ادامه پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان خاطرنشان کرد: در حال حاضر نحوه پرداخت در روستاهای استان به این گونه است که فرد زکات دهنده مبلغ زکات را به نیازمندی که در روستا زندگی می‌کند، پرداخت می‌کند، این در حالی است که زکات مصارف متعددی دارد.

همچنین بهرام ولی زاده، مدیر کل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به تشکیل 33 جلسه شهرستانی با موضوع زکات در استان زنجان اظهار داشت: برگزاری یک هزار و 468 جلسه توجیهی برای مودیان و عاملان زکات از دیگر اقدامات ستاد زکات در استان زنجان است.

وی بهره‌گیری از ظرفیت‌های رسانه‌های جمعی، برگزاری میزگردهای تلویزیونی زکات، ارسال پیامک‌های تبلیغی، توزیع بسته‌های فرهنگی و تبلیغی، برگزاری همایش زکات و تجلیل از زکات و تبیین پرداخت زکات در خطبه‌های نماز جمعه را از دیگر اقدامات ستاد زکات استان زنجان در طول سال گذشته برشمرد./935/پ202/س

ارسال نظرات