۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۶
کد خبر: ۱۲۷۴۹۵
آیت‌الله موسوی جزایری:

حوزه علمیه خوزستان باید در عرصه های مختلف حرف اول را بزند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در خوزستان، با اشاره به جایگاه حوزه علمیه این استان، خاطرنشان کرد: حوزه علمیه استان نباید یک حوزه علمیه راکد باشد بلکه باید در عرصه‌های مختلف حرف اول را بزند و در بخش های پژوهشی آثار بزرگی را خلق کند.
آيت الله موسوي جزايري-اختتاميه جشنواره صادقين(ع)
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمد علی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، روز گذشته در مراسم اختتامیه جشنواره علمی، پژوهشی صادقین(ع) ویژه طلاب حوزه علمیه امام خمینی(ره)، با اشاره به شخصیت والای استاد شهید مطهری، تصریح کرد: این استاد بزرگوار بر همه آحاد ملت به خصوص بر گردن روحانیت و طلاب کشور حق بزرگی دارد.

وی خاطرنشان کرد: شهید مطهری با وجود تحقیقات و پژوهش‌های که در طول حیات پر خیر برکتشان انجام داده اند آثار گرانبهایی را برای دانشجویان و طلاب بر جای گذاشته است.

آیت‌الله موسوی جزایری اظهارداشت: شهید مطهری راه و پنجره معارف و فلسفه اسلامی را به سوی مردم و جوانان نسل امروزی باز کرد.


نماینده ولی فقیه در خوزستان تصریح کرد: استاد مطهری در کتبی که دارد مسایل علمی را به صورت روان و خوانا به رشته تحریر درآروده است و جوانان می توانند با مراجعه به این آثار ارزشمند از آنها نهایت استفاده را ببرند.

وی بیان اینکه باید قدر شهید مطهری را بدانیم، گفت: آن عالم وارسته عمر شریف خود را وقف اسلام و انقلاب اسلامی کرده بود، شهید مطهری یک شخصیت عظیم الشانی است که خداوند به وی توفیق خدمت به دین مبین اسلام را داد.

استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه خوزستان به آثار ارزنده آن عالم بزرگ اشاره کرد و گفت: ما با آثاری که شهید مطهری بر جای گذاشت قدرت دینی و مذهبی پیدا کرده‌ایم و احساس قدرت می کنیم.

آیت‌الله موسوی جزایری با اشاره به جایگاه حوزه علمیه خوزستان، خاطرنشان کرد: حوزه علمیه استان نباید یک حوزه علمیه راکد باشد بلکه باید در عرصه‌های مختلف حرف اول را بزند و در بخش های پژوهشی آثار بزرگی را خلق کند و تحقق این مهم در گرو حرکت جهادی طلاب و روحانیان است.


نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان توصیه‌هایی به طلاب، اظهار داشت: درس هایی که در حوزه علمیه آموزش می بینید را حلاجی و بررسی کنید و به صورت روان و خواندنی در اختیار مردم قرار دهید. طلاب باید دست به قلم شده و در حیطه تحقیق و پژوهش وارد شوند و به شبهاتی که برای مردم پیش می آید پاسخی دهند./9458/پ203/ج

ارسال نظرات