۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۱۲۷۵۷۷

آغاز به کار شورای علمی پژوهشی در حوزه علمیه خواهران آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ شورای علمی پژوهشی و هسته های تحقیقی مرکز مدیریت حوزه های علمیه آذربایجان شرقی فعالیت خود را آغاز کرد.
مرکز مديريت حوزه علميه خواهران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مختار مسعودنیا، مدیر استانی حوزه های علمیه خواهران آذربایجان شرقی عصر امروز در مراسم افتتاحیه شورای علمی پژوهشی و هسته های پژوهشی حوزه علمیه خواهران استان در تبریز اظهار داشت: هم اکنون بیش از یک هزار و 200 طلبه در 12 مدرسه علمیه خواهران سراسر استان مشغول تحصیل هستند.

وی از راه اندازی مدارس علمیه بستان آباد، سراب و هریس در آینده خبر داد و خاطر نشان کرد: مدرسه علمیه خواهران دیگری در شهر تبریز در دست احداث است که امیدواریم با بهره برداری از این مرکز شاهد افزایش ظرفیت پذیرش طلبه خواهر در مرکز استان باشیم.

حجت الاسلام مسعودنیا در ادامه با ارائه گزارشی از فعالیت های علمی و پژوهشی مدارس علمیه خواهران استان خاطرنشان کرد: حوزه علمیه صادقیه تبریز سال گذشته عنوان نخست پژوهش را میان مدارس علمیه خواهران سراسر کشور کسب کرد که امسال نیز شاهد فعالیت های گسترده تحقیقی و پژوهشی طلاب این مرکز هستیم.

وی هدف اصلی مدارس علمیه استان را تربیت طلاب محقق و پژوهشی در سطوح مختلف دانست و خاطرنشان کرد: از امسال شورای علمی پژوهشی و هسته های پژوهشی در هر یک از مدارس علمیه استان آذربایجان شرقی فعالیت خواهند کرد.

حجت الاسلام مسعودنیا تدوین مقالات و کتب پژوهشی، چاپ آثار شایستگان تقدیر جشنواره علامه حلی در قالب 7 کتاب و 4 مقاله پژوهشی را از دیگر برنامه های مرکز در سالجاری عنوان کرد و گفت: مراسم تقدیر از برترین های پژوهشی استانی شامل جشنواره علامه حلی، دستاوردهای پژوهشی و مسابقه رشد 2 در دستور کار قرار دارد.

مدیر استانی حوزه های علمیه خواهران آذربایجان شرقی همایش فصلی مدیران مدارس، کارگاه های آموزشی اساتید راهنمای تحقیقات پایانی و دوره تخصصی معاونان پژوهش مدارس سطح 2، برگزاری کارگاه های آموزشی کتابداران مدارس را از دیگر برنامه های پیش بینی شده مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران آذربایجان شرقی در سالجاری اعلام کرد.

بنا بر این گزارش، در ادامه این مراسم حجج اسلام مسعودنیا و صدیق، علوی، باقری، دخیلی، کریم زاده، جمال پور و خانم ها افزاشته و شاه محمدی به عنوان اعضای شورای علمی پژوهشی و هسته های پژوهشی حوزه علمیه خواهران استان معرفی شدند.

نظارت بر عملکرد، هدایت و راهنمایی هسته های پژوهشی و حضور در جلسات دفاع از پایان نامه طلاب خواهر مدارس علمیه استان از جمله وظایف اعضای شورای علمی پژوهشی و هسته های پژوهشی حوزه علمیه خواهران استان اعلام شده است./935/پ202/س
ارسال نظرات